Mag je friet eten tijdens een vezelarmdieet?

(Voor onderzoek in het ziekenhuis)

tinus1969
een uur geleden
Mag ik vragen wat voor onderzoek en hoe lang je vezelarm moet eten? Een dag? Een week?
Anoniem01102016
een uur geleden
3 dagen en een darmonderzoek

Antwoorden (1)

Nee. Bij een vezelarm dieet moet je alle voedingsmiddelen vermijden die rijk zijn aan vezels en daaronder vallen aardappelen. Bovendien moet je matig zijn met vetten, niet meer dan één eetlepel vetstof voor de bereiding van een warme maaltijd.
. . .
Wil je toch graag iets van aardappels eten bij jouw warme maaltijd, dan is aardappelpuree toegestaan.
Toegevoegd op 28 september 2024 15:06: tekst
een uur geleden
Anoniem01102016
een uur geleden
Maar in de folder staat dat ik aardappelen WEL mag eten?
tinus1969
een uur geleden
Bel bij twijfel arts of ziekenhuis, die kunnen je vertellen wat zij specifiek verwachten.
ronron1212
een uur geleden
Wat is dat voor een folder dan?
Anoniem01102016
een uur geleden
Op een zaterdag kan ik toch niet bellen?
Het is een folder van het ziekenhuis, er staat dat aardappelen wel mogen, maar weet niet of dit ook voor friet geldt
tinus1969
een uur geleden
Dan zou ik tot maandag geen friet eten. Bij twijfel niet doen.
Abcde
59 minuten geleden
Gefrituurd eten mag sowieso niet, dus friet ook niet. https://www.allesoverdarmonderzoek.nl/wp-content/uploads/2015/05/vezelarme-voeding-darmonderzoek1.pdf