Wat kan ik doen om af te vallen en spieren op te bouwen tegelijk?
Hallo,
Ik ben 19 jaar, mijn lengte in 177 en ik weeg 71 kg.
Toen ik 16 was woog ik 81 kg en toen ben ik gaan afvallen, ik woog op mijn minst 65 kg voor even.
Mijn normale gewicht bleef telkens 71 kg, ik ben erg blij dat ik toen veel ben afgevallen en een heel anders mens daardoor ben geworden. (Niet meer verlegen, open en sportiever)
Maar mijn vraag is dus..
Ik heb eigenlijk nog wel een klein buikje die ik eraf wil hebben, en ik denk dat al zolang maar heb nu eindelijk de motivatie gevonden om er voor te gaan.
Ik vraag me af wat ik nou het beste kan eten en wat voor oefeningen ik kan doen.
Thuis heb ik een kamer waar ik sport met een loopband en plek om workouts te doen.
Ik hoorde dat je van Cardio niet zo goed afvalt en ik wil ook graag mijn figuur behouden want ik ben nog best blij met mijn figuur alleen net dat buikje dat eraf kan..
Ik ben al begonnen met eiwitshakes en veel sporten. Alleen ik wil weten of ik daardoor mijn doel ga behalen en wat ik nou eigenlijk misschien nog kan verbeteren (in mijn voeding, ik eet al wel gezonder).
Groetjes,
Annemarie
De eerste energiebron is suiker. De tweede (als opslag) vet. Eiwitten leveren ook calorieën.
Als je teveel eiwitten gebruikt, gebruik je minder energie uit de vetreserve.
Van alles niet overmatig gebruiken. In verhouding, dus.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.