Ik ben een topsportster van 18 jaar oud en mijn ongesteldheid wordt minder. Ik heb het sneller koud en ben afgevallen, is dat erg?
Namelijk ik ben afgelopen half jaar super erg op mijn voeding gaan letten. Ik eet nauwelijks snoep, chips en chocolade en dat bevalt me erg goed. De reden was ook zodat ik me nog fitter ging voelen tijdens trainingen en dat is ook zeker zo. Nu merkte ik wel het afgelopen half jaar dat ik steeds minder ongesteld werd. Ik heb sowieso niet echt veel last van mijn ongesteldheid maar het ging van 4 dagen naar 3 dagen naar 1,5 maand terug nog maar 1 dag. Is dit een aanwijzing op dat ik misschien mijn ongesteldheid ben verloren? Kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen of dus deze vermindering in hoeveelheid dagen ongesteldheid ook al aangeeft of het is verdwenen. Verder heb ik het veel sneller koud gekregen en ben ik door het gezonde eten ook wat afgevallen (ongeveer 4 a 5 kilo). Verder train ik 2 x in de week fitness/hardlopen en 4x hockeytraining
Wanneer je zelf denkt dat je een topsporter bent omdat je fanatiek sport, bezoek je huisarts.
zijn jou ouders ook hiervan op de hoogte?
Ik zou dit iig met je ouders bespreken en zoals eerder benoemd een afspraak maken bij de huisarts/ diëtist.
Overleg met je huisarts en laat je evt. doorverwijzen naar een gynaecoloog om andere oorzaken uit te sluiten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.