Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik toch aankomen met een snelle stofwisseling?

Ik ben een late twintiger en zit nog steeds op hetzelfde gewicht als 10 jaar geleden. Ik ben 1,75 en weeg net 60kg. Ik zou eigenlijk 70 kg moeten wegen, maar hoe bereik ik dat?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Door meer en vaker iets te eten en erop te letten dat het goede voedingsstoffen bevat. Om aan te komen moet je ervoor zorgen dat je een tijdje meer energie binnenkrijgt dan je verbrandt.
- Zorg vooral voor eiwitten: vlees, kip, vleesvervangers, (vette) vis, ei, melkproducten, sojaproducten, peulvruchten en (ongezouten) noten.
- En zorg dat je voldoende vet binnenkrijgt: gebruik vloeibare bak- en braadproducten of olie voor het bereiden van je maaltijden. Kies de vettere varianten van vlees, zuivelproducten en kaas. Ook avocado is heel goed voor jouw "aankomdieet".
- Eet daarnaast genoeg groente, fruit en volkorenproducten, want het is voor je stoelgang belangrijk om voldoende vezels binnen te krijgen.
- En zorg ervoor dat je voldoende in beweging bent. Dat is in deze coronatijd lastig, maar je kunt elke dag bijvoorbeeld een stevige wandeling maken en rek- en strekoefeningen doen.
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing