Waarom val ik zo snel af?
Ik probeer elke dag z’n 3400kcal te eten (lukt niet altijd). Vanwege mijn fitness doel wil ik graag meer massa krijgen en dus zwaarder gaan wegen alleen lijkt het wel of mijn lichaam het niet toestaat.
Ik woog toen ik begon in juni 2018 68,3kg als man met een lengte van 194cm. Momenteel is dat veranderd naar een gewicht tussen de 76,5kg en de 78,0kg (met als hoogtepunt een gewicht van 78,8).
Ik snap niet hoe het komt dat ik zoveel afval en met name tijdens mijn slaap merk ik dat het erg heftig is. Soms sta ik in de avond op de weegschaal met een gewicht van 78,4 en dan wordt ik wakker en is het 77,0 of zelfs lager?!
Met betrekking tot sport, ik ben 4x per week in de sportschool met een gespit schema en ik focus alleen op krachttraining, mij zie je niet op de loopband!
Hoe kan ik zorgen dat ik minder snel afval in de avond en me gewicht behoud als ik aan ben gekomen?
Verschil tussen avond en ochtend moet je niet op letten, dat is ook omdat je eten verteerd, zweet 's nachts, en in de ochtend naar de wc gaat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.