Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke dieetpillen kunnen mij aangeraden worden?

Ik wil graag afvallen, maar dit gaat mij moeilijk af. Daarom wil ik het proberen met dieetpillen. Ik heb al iets geprobeerd met groene thee, maar dit werkt niet. Online heb ik revolyn gevonden, alleen zie ik op de ene site veel positieve recensie en de andere alleen maar negatieve. Hierdoor is het erg lastig om een betrouwbaar product te vinden. Is er iemand die ervaring heeft met dit product of een ander soort dieetpil die mij aangeraden kan worden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Geen enkele dieetpil, hooguit iets wat in overleg met je huisarts voorgeschreven word (maar dit doen ze niet vaak).

Er is geen controle op dieetpillen, omdat het geen medicijnen zijn, maar supplementen.
Je weet niet of er precies inzit wat ze brloven, ZEKER als je dit op het internet besteld.
Vaak is het alleen een combi van vochtafdrijvers, met wat kruiden die leuk klinken, en cafeïne zodat je hyper word en meer gaat bewegen.
Maar er kan een hoge dosering cafeïne inzitten, of een verboden stof als het online besteld is, en dan is er een risico op o.a. hartkloppingen of erger.

Ik raad je aan om via je huisarts een doorverwijzing te vragen naar een dietist. Die kan samen met jou kijken naar een passend voedingsschema.

En zoek daarnaast naar manieren om meer te bewegen gedurende de dag, en een sport die je leuk vind.
------
Eerste zin moet zijn 'geen enkele dieetpil WERKT'
Toegevoegd op 31 juli 2018 04:46: tekst
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing