Mijn vriendin eet heel weinig, hoe kan ik haar helpen?
Mijn vriendin eet heel weinig, zo'n 400 calorieën per dag maximaal. Wel wandelt ze 2 uur per dag minimaal. Ze gaat (weet niet zeker of ze nu nog steeds gaat) wel naar een diëtiste, maar dat was/is voor afvallen. Ze is in een halfjaar van cup E75 naar A75 gegaan en is nu 53 klio. Ze is dan wel 1.55 m maar ze wil nog steeds afvallen. Ze eet geen vlees, nauwelijks zuivel, geen vezels en veel groente. Haar avond eten bestaat uit paprika en nog ene andere groente. Ontbijt is 30 gram musli en 200 ml amandelmelk en lunch is 50 gram havermoud pap. Geen tussendoortje, hooguit een appel. Ze zei zelf al dat ze denkt dat ze een koolhydraten fobie heeft, maar ze mist niet alleen koolhydraten.
Als ze een diëtiste ziet, dan zal die haar toch nooit zo weinig laten eten? Ik maak me heel veel zorgen om haar, zeker omdat ze heel snel nogal doordraait met dit soort dingen. Kan iemand me adviseren wat ik kan doen?
Wat ik ook niet begrijp is het volgende van Question123 : " ... zeker omdat ze heel snel nogal doordraait met dit soort dingen ."
Welke soort dingen ? Bedoel je problematisch eten ?
Je betrokkenheid is goed bedoeld, maar werkt wel averechts. Al waar je je aandacht op richt groeit, wordt groter... evenals deze zorg voor jezelf over haar. Ze zal soms ook maar wat verzinnen om van je vragen af te zijn. Het is vervelend als iedereen de nadruk legt op jou in de zin van zorgen. Dan ontstaat er een soort no-cebo effect (als iedereen het zegt zal het zorgelijk zijn) en zal zij zich een ook een zorggeval voelen. Van druk/stress val je ook af!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.