Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een vegetariër meer weerstand dan iemand die wel vlees en vis eet?

Sinds anderhalf jaar ben ik vegetariër geworden en merkte ik vorige winter al op dat ik bespaard bleef van verkoudheden en griepjes. Terwijl iedereen op mijn werk kampte met het noro virus bleef ik overeind. Ik weet niet of het toeval is, maar voorgaande jaren was ik wel altijd verkouden of grieperig. Nu dit jaar merk ik ook al dat veel mensen ziek zijn in mijn omgeving en blijf ik (er tot nu toe) van bespaard. Graag zou ik willen weten of een vegetarische leefstijl van invloed is op je weerstand. Ik eet trouwens wel eieren en zuivel

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dat kan je niet zo stellen....er zullen genoeg vegetariërs zijn die voedingsstoffen tekort komen en een laag weerstandsvermogen hebben.

Het scheelt ook degelijk dat je wel eieren en zuivel consumeert, je krijgt dan wel Vitamine B12 binnen. Deze Vit. heb je nodig voor een goede weerstand, gezonde rode bloedcellen en je energievoorziening. Deze Vit. zit ook alleen in dierlijke producten en niet in groenten e.d. Zou je geen eieren of zuivel gebruiken, dan zou je die als supplement moeten nemen.
Dit is slechts een voorbeeldje, maar er zijn meerdere voedingsstoffen die vooral in dierlijke producten zitten en die je gewoon nodig hebt. Je moet er dan wel voor zorgen dat je die in een andere vorm binnenkrijgt.

Ik denk dat jij wel weet welke stoffen waar in zitten en een verstandige keuze hebt gemaakt in wat je eet/drinkt. Je zult goed gevarieerd eten met de juiste voeding die dierlijke stoffen kunnen vervangen; groenten, fruit, noten, peulvruchten, brood enz.
Dat merk je nu omdat jouw weerstand goed is gebleken. Voor jou heeft vegetarisme dan een meerwaarde. Dat kan je helaas niet van iedere vegetariër zeggen....
Zonder kennis van het vervangen van voedingsstoffen die je door het gemis aan dierlijke producten tekort komt, loop je het risico minder weerstand op te bouwen en last van andere kwaaltjes te krijgen...vooral als je ook nog eens weinig variatie in je eten hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing