Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word de CoronaMelder app nu (april 2022) nog gebruikt?

Ik ben mn telefoon aan het opruimen, en ik kwam deze app tegen. Word deze momenteel nog gebruikt of kan ik deze verwijderen?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Zeker weten wordt die nog gebruikt! Doe gewoon waar je het beste bij voelt. Als jij bang bent om Corona te krijgen zou ik hem erop laten!
2 jaar geleden
Nee, de app wordt niet veel meer gebruikt.

De CoronaMelder-app is niet zo effectief als gehoopt. Door breder bron- en contactonderzoek van de GGD is het officiële advies om te testen na een melding van deze app ook al vervallen. Op 13 februari 2022 waren er bijna zes miljoen downloads, waarvan 2.5 miljoen actieve gebruikers. Dat betekent dat maar een derde van de Nederlandse bevolking de app heeft gedownload. Een breder draagvlak zou de app veel doeltreffender maken.
Wikipedia: in augustus 2020 werd het werkproces van de GGD'en met de app geoptimaliseerd. Vanaf 17 augustus kwam de app beschikbaar in de appstores en werkte deze volledig, maar werd hij enkel ondersteund in een aantal GGD-regio's. Verder vonden er praktijktesten en uitvoeringstoetsen in meerdere GGD-regio's plaats. De CoronaMelder was vanaf 10 oktober te gebruiken in heel Nederland.
SimonV
2 jaar geleden
Je kunt de app gerust verwijderen. In het zeldzame geval dat je de app nodig zou kunnen hebben is deze weer vlot te installeren.
2 jaar geleden
in andere landen nog wel, maar nie in nederland
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb geen harde cijfers voor je, maar als je bedenkt dat:
1) de app nooit een heel groot succes is geweest
2) er totaal geen reclame meer voor gemaakt wordt
3) een (groot ?) deel de app inmiddels verwijderd zal hebben
4) de meeste coronamaatregelen losgelaten zijn
5) lang niet iedereen nog met een besmetting naar de GGD gaat.
6) in mijn omgeving bijna niemand de app nog gebruikt
... dan denk ik dat je wel kan concluderen dat de app weinig nut meer heeft. Ik heb hem om die reden zojuist verwijderd. 'Weinig nut' is niet nul, want hij doet het, in technische zin, nog wel. De keuze is daarom uiteraard aan jezelf.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing