Hoe oud is mijn vaccinatie?
Van 17 januari t/m 20 januari zou ik graag afreizen naar Frankrijk. Echter, vanaf 15 januari veranderen de coronamaatregelen daar en moet je als je vaccinatie ouder is dan 7 maanden een derde prik of een test doen.
Nu ben ik 8 augustus gevaccineerd. Als ik op de huis-tuin-en-keuken manier op mijn vingers tel (augustus, september, oktober, november, december, januari) zal ik rond de 17de ongeveer 6,5 maand gevaccineerd zijn. Vanwege automatische systemen vinden wij het tricky om dicht richting de 7 maanden te zitten; je weet het immers nooit met technologie en ik kan ook geen woord Frans.
Als ik het op onderstaande manier tel, zal ik pas 8 februari 6 maanden gevaccineerd zijn:
8 aug - 8 sept: 1 maand
8 sept - 8 okt: 2 maand
8 okt - 8 nov: 3 maand
8 nov - 8 dec: 4 maand
8 dec - 8 jan: 5 maand
8 jan - 8 feb: 6 maand
Welke manier van tellen moet ik aanhouden?
En vraag je nog eens af of het wel zo'n goed moment is om nu naar het buitenland te willen. De situatie kan elk moment veranderen, in Nederland maar ook in Frankrijk. Je wil niet in Frankrijk ineens toch in isolatie moeten, of te maken krijgen met moeilijkheden tijdens het reizen. In een maand tijd kan er heel veel veranderen als het over Corona gaat. Houdt de diverse sites in de gaten voor je iets regelt en ook vlak voor vertrek nogmaals. Zorg voor een goede reisverzekering.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.