Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je 2 vaccinatiebewijzen op 1 telefoon hebben?

Een van mijn kinderen heeft moeite met het installeren van de coronapas op haar telefoon. We hebben het nu een paar keer samen geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. Kan ik haar vaccinatiebewijs ook op mijn telefoon zetten? De mijne staat er namelijk al een tijdje probleemloos op.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Of het echt niet mogelijk is om van twee personen het vaccinatiebewijs op één telefoon te zetten kan ik niet terugvinden, ook niet op de site van de Rijksoverheid.
Maar toen de CoronaCheck-app net was geïntroduceerd in juni van dit jaar, kwam RTL met een artikel hierover. Daarin staat ook de volgende zin:

Je kunt momenteel maar voor één persoon een bewijs in de CoronaCheck-app maken, er wordt wel gewerkt om meerdere bewijzen in één app op te slaan.

Aangezien ik ook geen berichten kan vinden dat het nu wel mogelijk is, vermoed ik dat men nu nog bezig is om het mogelijk te maken dat je meerdere bewijze in één app kunt opslaan.

Misschien kan de helpdesk uitkomst bieden bij de problemen met het installeren (zie de link van de coronacheck). In het uiterste geval kan via die site ook een papieren bewijs worden opgevraagd.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing