Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Niet willen werken tijdens corona: kan dat?

Veel mensen gaan dood aan coronavirus en ben al maanden bezorgt daarover. Heb zelf niet de beste gezondheid. Ook lees ik en hoor ik van mensen om me heen dat er mensen ziek van zijn geworden en sommige er aan overlijden. Je ziet dat zorgmedewerkers, supermarkt medewerkers etc aan de frontline werken en daarmee hun gezondheid op het spel zetten. Ook daarin overlijden mensen in die sector aan het virus. Nu wil ik eigenlijk niet meer werken want geld is het me niet waard, ook al zonder geld kun je niks in deze samenleving. Ik heb niet om zo'n economische systeem gevraagd en toch ben ik verplicht zeker nu, om me leven te geven volgens de staat om te werken. Maar ik wil niet. Heb helaas geen spaargeld, niks alleen een klein salaris. In deze coronaperiode heb ik dus geen plan B. Ben geen rijkaard die kan wonen op een onbewoonde eiland met mijn voedselpakketten. Draag waar ik mag en kan beschermmiddelen, volgens mijn baas.
Wat zijn mijn opties betreffende niet willen werken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Niet willen werken kan. Stoppen met werken kan ook. Alleen heb je dan geen inkomsten meer, ook geen recht op WW.
4 jaar geleden
Uiteraard kan je niet willen werken, maar je kan ervan uitgaan dat je baas je gaat ontslaan. Je zou wel voor kunnen stellen om evt thuis te mogen werken omdat je bezorgd bent om je gezondheid (en die van een ander).
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing