Hoeveel personen mag je werkelijk in je huis/tuin accepteren buiten je eigen gezin voordat je strafbaar bent?
Niet om te etteren maar ik wil gewoon weten tot hoever je kan gaan zonder een strafbaar feit gepleegd te hebben omtrent de maatregelen die genomen zijn qua Corona-wetgeving over het volgende: Je mag momenteel 3 personen in je huis/tuin accepteren buiten jouwn eigen gezin om mits je gepaste afstand van elkaar hebt met de bezoekers. Dan heb je dus in totaal al 5 personen. Stel er komen nog 2 personen bij, en die verblijven op het erf van de buren of op de stoep, dan zijn ze dus strikt genomen niet op jouwn erf. Of het verstandig is, is hoofdstuk 2. Daar gaat het nu even niet om. Als je puur naar de regels kijkt. Kun je wettelijk gezien hiervoor beboet worden ? Ik weet het, het is vergezocht, maar ik ben nu eenmaal iemand die graag in het grijze gebied het uiterste randje van de wettelijke feiten opzoekt.
Het gaat er niet om dat er het een en ander in regels is vastgelegd. Het gaat erom dat er door een gezamenlijke inspanning (of zo je wilt: een gezamenlijke gedragsverandering, opoffering, etc) een halt word toegeroepen aan de verspreiding van een virus.
Je gedachtengang is interessant vanuit juridisch oogpunt, maar heeft niets met de geest van de regelgeving te maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.