Hoe gevaarlijk is het Coronavirus nu echt?
Is het voor ieder mens gevaarlijk of zijn er risicogroepen? Jaren terug hadden we de Mexicaanse griep en die was alleen echt gevaarlijk voor zwangere vrouwen, jonge kinderen, ouderen en longpatienten.
Ik heb toen griep gehad maar omdat ik verder goed gezond was en niet tot een risicogroep behoorde stelde het volgens mijn huisarts toen niets voor. Uitzieken en niet langskomen ivm besmetting andere mensen. Ik was ook binnen een week weer zo goed als beter.
Geldt dit ook zo voor het Coronavirus?
Er werden toen in het jaar 2009 door de overheid miljoenen aan medicijnen in voorraad gekocht. Bleek onnodig.
" Veel mensen hebben alleen de wiki-kennis en praten elkaar alleen maar na. Deze moet je op hun plaats kunnen zetten.
De vraag is hoeveel je overhebt voor het voorkómen van individuele sterfgevallen." Aldus Prof.dr. A.D.M.E. (Ab) Osterhaus, nog steeds viroloog aan het Erasmus Medisch Centrum
De Chinese gezondheidsautoriteiten geven aan dat er inmiddels honderden patiënten zijn in China. Ook zijn er ongeveer 20 mensen overleden als gevolg van het virus. De meeste patiënten komen uit Wuhan of zijn in Wuhan geweest. Ook in andere landen, zoals Thailand, Japan en de Verenigde Staten, is het nieuwe coronavirus gevonden bij enkele reizigers die allemaal kort daarvoor in Wuhan waren geweest.
Het is een soort longinfectie. De kenmerken van deze infectie zijn hoge koorts, hoesten en ademnood.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/alles-wat-je-moet-weten-over-het-nieuwe-coronavirus-en-wat-je-zelf-kan-doen~aa2d7aa2/
Bekijk bv het vraaggesprek met de Belgische hoogleraar virologie aan de Katholieke Universiteit Leuven.
Het is klassiek bij een begin van een epidemie dat er nog weinig informatie is en zijn er ook altijd indianenverhalen. Gewoon even afwachten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.