Kan een arts aan de bloed- en urine waarden aflezen of een vrouw de anticonceptie pil gebruikt?
En zo nee, zijn er nog andere fysiologische indicatoren hiervoor?
Is er iemand die "stiekem" anticonceptie slikt en wil je weten of dat aangetoond kan worden ?
Is er iemand die " stiekem" geen anticonceptie slikt en wil je weten of dat aangetoond kan worden ?
Wie zou dan de aanvraag voor een onderzoek moeten doen ?
- om ook condooms te gebruik ( in geval twijfel of pil wel geslikt wordt )
- om een vruchtbaarheidsonderzoek te laten doen ( in geval zwangerschap langer duurt )
- om te bespreken of prikpil een optie is ( in geval niet pil-trouw )
- etc.
Het zou natuurlijk kunnen dat deze vraag hypothetisch is, maar zo niet, dan kan ik de vraagsteller wijzen op manieren om het " probleem" op te lossen.
Soms heb ik " onvertrouwen" in de manier waarop een vraagsteller denkt het probleem op te moeten lossen.
Dan komt er gevoel bij kijken. Dan hoop ik door meer te vragen, de eigenlijk bedoelde vraag te horen, zodat je iemand echt kunt helpen. Vaak lopen mensen rond met een groot probleem en proberen ze in de anonimiteit een antwoord te krijgen.
Als een vrouw deze vraag stelt, krijg ik inderdaad het gevoel dat er meer aan de hand is.
Allereest, bedankt voor jullie reacties en excuses voor mijn verlate reactie.
Hoewel ik vind dat Leonard een goede opmerking maakt en en ik het zeker met hem eens ben wil ik toch mijn achterliggende motivatie
voor deze vraag toelichten omdat ik zie dat hier verwarring over is ontstaan.
In de komende weken ga ik meedoen met een medisch onderzoek waarbij het verplicht is om van de anticonceptie pil gebruik te maken, puur ter voorkoming van zwangerschap. Omdat ik aan geheelonthouding doe en ik vervelende ervaringen met de pil heb slik ik de pil liever niet tijdens dit onderzoek. Of het ethisch verantwoord is, is een andere vraag. Maar dat terzijde, mijn plan is om de pil 'stiekem' niet te slikken, terwijl dit wel moet, vandaar mijn vraag. Mocht dit de studie resultaten beinvloeden, dan ga ik de pil wel slikken uiteraard.
Ik ben benieuwd of dit soort (dure) testen, zoals genoemd in de antwoorden, ook standaard wordt uitgevoerd met medische onderzoeken. Bij voorbaat dank!
Dan kan het besluit van hun kant komen dat je wel of niet mee mag doen met het onderzoek.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.