Onveilig gevreeën wat nu?
Vorige week zaterdag op zondag heb ik seks gehad (zonder condoom) met mijn vriend, nu slik ik dus de pil (maar herhaalrecept telaat opgehaald bij de apotheek, waardoor stopweek langer heeft geduurd) de 7e dag van de strip was op de zondag en had gelezen dat na een week de pil pas veilig is. Waardoor ik de MAP heb gehaald, deze heb ik pas woensdag ochtend ingenomen omdat de winkels niet open waren vanwege kerst. Na het nemen van de MAP heb ik de pil doorgeslikt, maar las dat je eigenlijk moest stoppen. Nu heb ik vandaag weer onveilige seks gehad met mijn vriend, moet ik nu weer een MAP nemen en ongesteld worden? Ben ik nu grote kans zwanger?
Hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen
En je kunt het beter zelf snappen, laat je eens goed voorlichten
Kerst is ook niet echt onverwacht.
Beetje dom, te veel hormonen of slik je de pil niet vrijwillig? Beter ook een condoom gebruiken.
Als je zo doorgaat word je ongetwijfeld vandaag of morgen zwanger.
Je hebt nu 3 vragen gesteld ( en twee verwijderd ) , terwijl het antwoord op je vragen in de bijsluiter staat.
Vervolgens volg je de aanbevelingen: " gebruik tot de volgende menstruatie een ander voorbehoedsmiddel " , niet op.
Wil,je soms graag zwanger worden ?
Maar ja, helaas leert niet iedereen even snel. Tip 1: als je niet zwanger wilt worden moet je niet onveilig vrijen. En je laten voorlichten over het gebruik van voorbehoedsmiddelen.
Niet alleen om een zwangerschap te voorkomen. Maar ook een soa te voorkomen. Die kan je namelijk ook krijgen van onveilig vrijen. Tip 2: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de soa-poli van de ggd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.