Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je dat je gewicht toeneemt door de anticonceptiepil?

Ik ben pas net aan een zwaardere pil, omdat mijn vorige niet goed meer werkte, hoe voorkom ik gewichtstoename?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel meisjes en vrouwen klagen er over ze meer dan 5 kilo zijn aangekomen door het slikken van de pil. Twee mogelijke oorzaken en oplossingen:

Je kan door het slikken van de pil meer trek krijgen:
Door de veranderingen in je hormoonhuishouding kun je meer honger krijgen dan normaal. Dit effect is echter van tijdelijke duur, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee. Normaal gesproken is de toegenomen trek na één of twee maanden weer verdwenen. Als je die periode doorkomt zonder aankomen dan zit je goed.

Je houdt meer vocht vast door de pil:
De meeste meisjes en vrouwen houden meer vocht vast door het slikken van de pil, gemiddeld één kilo. Dit is ook na een paar maanden weer voorbij. Om het effect zo minimaal mogelijk te houden is het slim om goed op te letten hoeveel zout je binnenkrijgt. Vooral kaas, chips, pizza’s en kant-en-klaar maaltijden zijn berucht om hun zoutgehalte, dus laat die staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding