Welke emulgator is het beste om olie voor medisch gebruik (inname)? Moet dus niet giftig zijn!?
Amadea
een maand geleden
Het hangt er uiteraard van af wat het doel is van dat oliegebruik, maar lecithine is een van de oudste emulgatoren en geeft extra gezondheidsvoordelen.
tinus1969
een maand geleden
Waarom wil je die olie emulgeren? Wat zegt de bijsluiter of vergelijkbare informatie?
fplant
een maand geleden
Ik heb gehoord dat cannabis olie in water oplosbare vorm minder sterk gebruikt kan worden, zodat je er langer over kunt doen. Ik wil dit graag uittesten....
tinus1969
een maand geleden
Ik zou niet denken vanuit de emulgator, maar vanuit je doel. Wat wil je precies bereiken? Wat is je doel? Slik je op dit moment te veel of te weinig cannabis olie?
fplant
een maand geleden
Als ex-apothekersassistente kan ik dat klusje wel klaren.
Doel is om de opname van THC te optimaliseren en dat kan als het minder hydrofoob is. Het spul is al duur genoeg....
Doel is om de opname van THC te optimaliseren en dat kan als het minder hydrofoob is. Het spul is al duur genoeg....
tinus1969
een maand geleden
Dan heb je geen emulgator nodig. De vuistregel is, dat opname van vetoplosbare stoffen beter gaat als je er vet bij eet. Neem die olie dus bij de maaktijd en wees niet zuinig met boter etc https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx
fplant
een maand geleden
Ik kan je volgen in wat je zegt, en dat pas ik altijd al toe. Alleen werken die moleculen dan voornamelijk op receptoren die met de vethuishouding actief zijn en niet ook op receptoren die met water actief zijn (even kort door de bocht gezegd). Als je die twee factoren kunt activeren heb je minder nodig...
tinus1969
een maand geleden
Er zijn geen receptoren die met water actief zijn - ook niet in een kortdoordebocht samenvatting. Er valt hier geen factor te activeren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.