Ik ervaar langdurige verergering van klachten na een traject bij de chiropractor, is dit normaal?
Ik heb 2 weken geleden een traject van ongeveer 6 weken afgerond bij de chiropractor waarbij ik 2 a 3 keer per week werd "gekraakt". De klachten waarvoor ik kwam waren chronische nek-, hoofd- en rugpijn na een ongeval. Na lichamelijk onderzoek bleek mijn bekken scheef te staan en zaten er een aantal nekwervels niet helemaal goed. Vol goeie moed ging ik het traject in, maar ervoer na elke behandeling een verergering van deze klachten. De chiropractor gaf aan dat dit normaal was omdat mijn lichaam moest wennen aan de nieuwe (en tevens normale) stand van de wervels. Ook zouden zenuwen die eerder klem zaten nu vrij spel hebben. Ik ging vrolijk verder en hoopte op verbetering. Helaas was dit nog altijd niet het geval toen het afgesproken traject afgerond was, sterker nog: de klachten zijn erger dan ooit tevoren. Ook merk ik dat mijn nek regelmatig "kraakgeluiden" maakt , iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt. Ik heb hierover uiteraard contact gehad met mijn chiropractor en hij raadde aan om nóg een aantal behandelingen in te zetten, maar ik heb hier een slecht gevoel over. Ik lees tot nu toe ook nergens dat mensen zo lang nog klachten ervaren en iets zegt me dat ik dit niet moet doen. Uiteraard ben ik "maar" een leek en zou het ook zomaar kunnen dat ik te voorbarig ben. Wat is nu raadzaam?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.