Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet je of je aan het aarden bent?

Op internet worden veel tips gegeven om jezelf te aarden. Dit kan d.m.v. visualiseren bijvoorbeeld.

Echter heb ik verschillende oefeningen uitgeprobeerd maar doet het voor mijn gevoel niets. Kan iemand mij vertellen hoe het voelt als het wel lukt? En wat voel je er dan bij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Aarden is in dit geval een term uit de alternatieve hoek, het is niet te meten wanneer je dit 'goed' uitvoert.
Je moet het zien als een gevoel van rust en kalmte, dat je bewust op die plek bezig bent met je oefening. Het is te vergelijken met mindfulness.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lilo89 Waarom reageer je niet op mijn antwoord?
Wij doen onze best een goed antwoord hier te geven, maar vervolgens doe je er totaal niets mee.
Ritsuka
6 jaar geleden
@eddijst ik weet niet waarom je deze reactie op mijn antwoord plaatst
Heel lastig onderwerp, omdat het niet te meten is en niet is te bewijzen is.
Het is een deel van een bepaald gevoel.
Maar ja wat is een gevoel.
Kan je ook niet meten, maar iedereen weet wel dat het bestaat, immers je kan je blij voelen, of juist verdrietig, of wanhopig, of sterk.
Nu komen we een beetje in de buurt van aarden.
Als je je zelf evenwichtig voelt, vol zelfvertrouwen en zelfverzekerd, dan ben je geaard.
Je voelt je sterk, alsof je niet kan omvallen.
Maar sommige mensen voelen er niets van, of noemen het anders.
Anderen voelen energie door zich heen stromen, die via hun voeten de grond in gaat.
Hun voeten kunnen daarbij erg warm worden
Weer anderen menen dat de energie uit de grond komt en hun kracht geeft.
Tijdens een Healing kan deze energie zo krachtig zijn, dat je tijdelijk niet van je plaats kan komen en blijf je staan waar je staat.
Ze zeggen nog tegen je, ik ga zitten hoor, maar kunnen niet eens een voet bewegen
Ook mensen die er totaal niet in geloven kan het overkomen.
Voor sommige is dat best een angstige ervaring, je wilt gaan lopen, kijkt naar je voeten, maar er gebeurt niets, je blijft staan waar je staat.
Wat later krijg je plotseling een vreemd gevoel en opeens kan je weer lopen.
Zo is het geaard voelen, voor iedereen anders, van helemaal niets, tot vast staan.
Ook zijn er mensen die vertellen, dat het lijkt alsof hun voeten de grond in zakken.
Anderen krijgen hele zware voeten en benen en vallen soms zo maar om.
Of hun voeten gaan heel erg tintelen
(Lees meer...)
Toegevoegd op 09 maart 2018 20:50: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is zeer droevig te moeten constateren dat er zelfs geen reactie meer komt van de vraagsteller, geen bedankje niets, ook niet van anderen. Wat jaren geleden waren het er nog tientallen of meer. jammer erg jammer !
Antoni
6 jaar geleden
Ja, dat is heel jammer. Waarschijnlijk komt dat deels door de nieuwe opzet van de website. Antwoorden en reacties worden tegenwoordig minder makkelijk gezien door de gebruikers van de site.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding