Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oplossing voor angstaanvallen, derealistatie, psychotische klachten?

Ik heb al langere tijd last van angstaanvallen en psychotische klachten. De klachten zijn erger geworden na een ayahuasca ceremonie waar ik vorig jaar november aan deel nam.
Als kind had ik ook al paranormale ervaringen en angsten, maar toen was het nog niet overheersend.
Ik kamp ook met darmklachten, en heb ook gelezen dat dit psychische klachten kan veroorzaken.
Graag zou ik me geestelijk weer rustig en geaard voelen, en lichamelijk meer energie, kan iemand me hierbij helpen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik moet er nog bij toevoegen dat ik ook beelden zie, filmpjes, flitsen. En de angsten zijn vooral verbonden met een onwerkelijk gevoel, angst voor de dood, kwijt raken van geliefden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik raad je aan een afspraak te maken met de huisarts. Ga gelijk voor een dubbele afspraak (dubbele tijd) en schrijf vooraf je verhaal op papier.

Jouw problemen komen namelijk wel vaker voor. Ze zijn veelal goed te behandelen, met therapie, en soms ook met (tijdelijke) ondersteuning door medicijnen - als jij dat wilt natuurlijk.

Hoe eerder je begint met de behandeling, hoe beter de vooruitzichten. Afwachten leidt slechts tot diepere problemen waar je lastiger vanaf komt.

Dus niet aarzelen, maak een afspraak met je huisarts.
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo snel mogelijk naar de huisarts, waarschijnlijk verwijzing voor ademhalings- en ontspannings therapie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dan moet je niet naar een huisarts maar naar een psycholoog die je waarschijnlijk doorstuurt naar een psychiater. waarschijnlijk loop je ergens mee rond wat je zelf nog niet weet, net als ik een tijd geleden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben groot voorstander van regulier, maar jouw verhaal lezende kan het zijn dat er werkelijk een paranormale gevoeligheid meespeelt. Nu is het heel lastig onderscheid te maken tussen werkelijk paranormale belevingen te hebben, of last te hebben van wanen en beelden die meer samenhangen met een evt. gevoeligheid voor psychose. In dat laatste geval is er medicatie nodig en evt. therapie, in het eerste geval vraagt het wat anders. Kijk eens op http://www.transpersoonlijk.nl/, deze therapeut combineert een reguliere kijk met ervaring met ook paranormale ervaringen, en er staan ervaringen op de site van mensen met vergelijkbare klachten als de jouwe. Misschien kan hij je verder helpen, mocht regulier niet afdoende zijn. Laat je i.e.g. goed informeren, ook regulier en kijk uit in het alternatieve wereldje op het vlak van pararnormaal, er zit veel kaf tussen het koren...!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing