Kun je kleine wondjes plakken met tiensecondenlijm ?
Ik heb me een half uur geleden gesneden met een broodmes, en er zit nu een flinke glip in de muis van mijn hand, die inmiddels net meer bloed, maar er moet ook NIKS mee gebeuren.....het is een wankel evenwicht zeg maar.
Helaas is het woensdagmiddag en is de huisarts dicht, en met een bloedende hand kan ik niet naar het ziekenhuis rijden. Ik heb er nu een pleister, een wondkussen en een drukverband op en het lijkt redelijk te werken, maar als ik wat ga doen barst het natuurlijk zo weer open.
Nu heb ik ooit gehoord dat je wondjes kunt plakken met tiensecondenlijm (en dat heb ik wel in huis) en dat lijkt me eigenlijk wel wat.
Kan dat echt of is het levensgevaarlijk ??
Toegevoegd na 1 minuut:
Drie kwartier geleden is het al zie ik....
Het bloedt inmiddels ook niet meer ; gaat me meer om het fixeren van het wondje nu. Zodat het niet weer meteen openspringt. als ik de boel strek of als er druk op komt.
Als jullie de komende dagen ineens niks meer van me horen, weet je hoe laat het is ;-) Freek, maak er even een antwoord van, want dat klopte ; het is ethyl-cyanoacrylaat, en als je een schoon tubetje op een schoon klein wondje gebruikt, kan er eigenlijk niks mis gaan. Het risico van hechtingen is groter. Het idee komt van dierenartsen die "superglue" gebruikten voor wond- spier- en botletsels, en is in de jaren 70 in Vietnam voor het eerst gebruikt op mensen. Met uitstekende resultaten. Maarja, aan superlijm valt niks te verdienen, en het KAN wat irriteren op de huid......dus bedenken we een variant (een aantal zelfs) en doen of dat iets heel bijzonders is. Vertellen er ook enge verhalen bij, anders gaan mensen maar zelf knutselen ;-) Tubetje kost 5 voor een euro, tubetje Epiglu 240 dollar ;-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.