Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is roken aan te tonen mbv bioresonantie?

Ik heb diabetes en ga mijn lichaam daarom Door laten meten mbv bioresonantie. Ik heb 2 jaar gerookt, gemiddeld een pakje per week. Afgelopen zomer heb ik 2 weken lang een pakje per dag gerookt, en nu ben ik sinds een maand gestopt. Mijn vraag: zullen ze er tijdens het doormeten achter komen dat ik gerookt heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

In elk geval niet door dat apparaat, daarmee kun je namelijk niets 'meten' in je lichaam dat van belang is. Zie bijvoorbeeld ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/alternatieve-geneeswijzen/bioresonantie-nep.520194

Maar misschien raden ze het wel, of vermoeden ze het of denken ze het te zien aan je huid of te horen aan je stem. Dan kunnen ze er dus wel *tijdens* het doormeten achter komen (of: juist naar raden) maar dat zal in elk geval niet *door* het doormeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, roken is niet aan te tonen middels bioresonantie.

Dat komt doordat bioresonantie helemaal nergens geschikt voor is. Het is echt totale onzin. Je kunt er niets mee meten; alleen dingen die de therapeut al op andere manieren kan raden, of die hij te weten kan komen door jou te ondervragen, kan hij zogenaamd "meten" met zijn bioresonantie-apparatuur.

Als voorbeeld kun je eens kijken op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie . Daar staat bijvoorbeeld "Medici waarschuwen voor de risico's van het volgen van deze alternatieve behandeling."

Als je Wikipedia niet vertrouwt, kun je je licht eens opsteken bij het IOCOB. Dat is een stichting die zich ten doel stelt alternatieve behandelingen te bevorderen. Zelfs zij zijn uitermate negatief over bioresonantie. Een aantal citaten:

--  "IOCOB raadt patienten sterk af zich via bioresonantie of via de zappers te laten behandelen. Nooit is bewezen dat die methoden helpen, en ze kosten veel geld!!!"

--  "Bioresonantie is bewezen onbetrouwbaar voor diagnostiek en behandeling."

--  "Het feit dat er gebruik gemaakt wordt van een soort bioresonantie-meting geeft ook te denken. Die methode beoordeelde IOCOB reeds afzonderlijk met een rood licht."

--  "Net zoals Bioresonantie-therapeuten met hun belachelijke apparatuur [...] altijd IETS meten, en daarom juist zo populair zijn."

Kortom, vriend en vijand zijn het er roerend over eens dat bioresonantie je reinste misleiding is. Blijf er van weg!

10 jaar geleden
Met bioresonantie, kan met de werking testen van o.a. je organen, die er in een grafiek uit de computer komen.
De gevolgen van roken zijn mogelijk in principe te testen( b.v longen) , maar hoe meer tijd er over heen gaat na het roken, hoe meer herstel er ook weer is, dus het roken van maanden geleden zal vrijwel niet te testen zijn.
Wel als er eerdere rapporten gemaakt zijn van in de tijd er voor, want dan zou je kunnen vergelijken, van voor, tijdens en na het roken.
Bioresonantie is een omstreden techniek.
Ik heb er veel mee te maken gehad en telkens weer bewijzen gezien dat het werkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing