Hoe kan ik best onderhandelen over gespreide betaling ivm het volgen van transcendente meditatie?
Ik wil graag transcendente meditatie volgen, omdat ik vernam op de kennismakingsavond dat dit werkt bij fybromyalgie en meer geestelijke stabiliteit geeft.
maar het is heel erg duur : bijna 700 €. Het mag wel in schijven betaald worden, maar dan enkel per 200 €. Ik heb al aangegeven dat ik wel wil betalen maar niet in zo grote schijven. Dan kreeg ik het antwoord dat ik prioriteiten moest stellen in mijn leven. Momenteel ben ik aan het renoveren en heb het geld gewoon niet meteen liggen. Zo een 50 € per maand zou ik nog wel zien zitten maar dat kan dus niet.
Nu vind ik het wat jammer dat het zo loopt, dus ik zou heel graag hierover onderhandelen. Men heeft me gezegd dat de lesgever beslist, maar zij wil dus niet afwijken van die 200 € per maand (de reden weet ik niet).
Vooral omdat men op de site zegt dat financiën geen belemmering mogen vormen.... dus er moet toch een manier zijn waarop ik een andere regeling kan krijgen. Sponsoring (een andere mogelijkheid) is niet nodig, het gaat gewoon over gespreide betaling.
Toegevoegd na 1 uur:
http://transcendentemeditatie.be/tm-leren/
Toegevoegd na 1 uur:
transcendente meditatie zou in verschillende landen terugbetaald worden door het ziekenfonds, dan is het natuurlijk minder duur....
Zo als je weet is fibro een vasculaire aandoening. Dus daar opzich zal het niet voor helpen. Maar om meer gemoedsrust te krijgen zou ik beginnen met een reguliere vorm van meditatie. Gewoon om een gevoel te krijgen of het voor jou kan werken.
Maar er zijn verschillende vormen van meditatie, kijk in je woonplaats eens wat er te doen is aan yoga/meditatie. Misschien wat minder transcedent, maar daarom niet slechter, Er zijn zoveel richtingen dat je toch zelf moet bepalen waar je het beste bij bent
Mijn schoonzusje heeft ook fybromyalgie en kreeg van de dokter het advies om een hond te kopen en, pijn of niet, het bos in te gaan. Dat geeft zoveel rust dat haar pijn bijna verdwenen is. De natuur is gratis en kan zo ontspannend werken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.