mag een homeopaat de eigen familie behandelen?
Mag een familielid dat homeopaat is op basis van informatie van een ander familielid medicatie voorschrijven? Er heeft geen consult plaatsgevonden en er is geen diagnose van een arts.
Toegevoegd na 1 dag:
Dit familielid heeft een 6 jarige opleiding voor klassiek homeopaat gevolgd.
Het middel waar het om gaat heet LTO3.
Je kan toch niet zomaar lukraak wat pillen in een kind stoppen? Ik maak me daar zorgen over. De site die jij noemde had ik ook al gevonden en ook op het viva forum gelezen en omdat er daar mensen zijn die zeggen dat ze er zo'n lekkere roes van krijgen (?) ben ik dus verder gaan zoeken. Ouder van dit neefje is nogal timide die gaat overal in mee :-(
Ja zal wel een wc-eend onderzoek zijn dan... En negatieve ervaringen over dat spul kan ik dus nergens vinden, alle mensen schrijven dat het zo supergoed werkt.
Dan heb ik dus direct mijn bedenkingen, maar stel dat het wél zo zou zijn dat slikt dat kind dus iets wat effect heeft op zijn hersenen en zenuwstelsel zonder dat er iets is vastgesteld bij hem en wat voor gevolgen heeft dat op langere termijn? Ik kan me er uiteraard niet al te veel mee bemoeien aangezien het hier om familierelaties gaat en je de contacten ook nog een beetje positief wil houden, maar ik vind dit echt heel erg. Dus je kunt overal de term voedingssupplement opzetten en dan mag je het zonder recept verkopen en inzetten voor vanalles en nog wat?
Raar land, dat Nederland.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.