Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Over welke gave beschikken mensen die met hun handen andere kunnen genezen en hoe verloopt zo iets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn mensen die noemen dat heldervoelend.
Er zijn mensen die noemen dat magnetiseren.
Er zijn mensen
* die zeggen dat ze de pijn van een ander zelf kunnen voelen en overnemen.
*die beweren dat ze zelfs via een foto pijn weg kunnen halen.
* dat je daarbij ook energie van jezelf weggeeft en daar behoorlijk moe van kan worden.
Het geven van de eigen energie wordt “magnetisch genezen” genoemd, en is volgens de theorie van het magnetiseren iets wat iedereen van nature doet.
[ ze noemen dat de troostende hand van een moeder als voorbeeld, maar die moeder haalt de pijn niet weg. Die troost!]
Veel magnetiseurs zijn begonnen als magnetisch genezer door in het privé leven eigen energie te geven aan anderen, alvorens zij bekend raakten met het magnetiseren en gekanaliseerde energie zijn gaan gebruiken.
Er zijn mensen die zeggen dat dat vermogen bij iedereen aanwezig is, maar dat je moet leren het te gebruiken.
Het zou dus geen bijzondere gave zijn, maar een gave die door iedereen ontwikkeld kan worden.
.............Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet het geval is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetiseur

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een waarschuwing:
Met de handen pijn weg halen, zou nog kunnen.......
Met de handen "genezen" kan niet en het is zelfs bijzonder gevaarlijk om dat te beweren.
Pijn is een signaal dat er iets mis is.
De meeste pijntjes gaan vanzelf over.
Ook daar is deze alternatieve hokuspokus op gebaseerd.

Als het niet vanzelf over gaat en/of je hebt echt iets, moet je naar de dokter en niet naar een charlatan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoofdzakelijk werkt het door op het gemoed van de mensen in te spelen. Zeggen dat je het kan met veel overtuiging zorgt ervoor dat de 'patiënt' er in gaat geloven. Het is een mind set. Het is hetzelfde als de kus van je moeder op je zere knie toen je vroeger een keer gevallen was. Het maakt gebruik van het zelf genezend vermogen van het menselijk lichaam. Jammer genoeg is niet elke aandoening hiervoor geschikt, dan werden er veel meer mensen beter van vreselijk ziektes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze mensen bezitten de gave om andere mensen ervan te overtuigen dat hun ziekte op te lossen is door een handoplegging. Werkt vaak prima, net als elk ander placebo, maar als er echt iets ernstig fysiek mis is (botbreuk, zware ontsteking, kanker ed) werkt het niet, hoewel het dan wel de klachten kan verminderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds enkele jaren houd ik me bezig met handoplegging.
Inmiddels heb ik het Trance healing genoemd.
De persoon met problemen en pijn die bij mij komt, breng ik eerst tot rust.
In de ronde ruimte waar hij/ zij zit, branden kaarsjes en is er een zacht muziekje.
De voeten worden op de grond geplaatst, iets uit elkaar.
Ik wacht nu totdat ik ´ voel´ dat er in de ruimte ´ iets´ gebeurt.
De persoon kom nu in een soort ´roes´ .
De stem verandert en gaat zachter praten.
Nu mag de persoon gaan staan in het midden van de ruimte.
Daar is een draaiende energie, de vortex.
Opnieuw de voeten iets uit elkaar, de armen slap langs het lichaam en het hoofd recht.
Ogen dicht.
Vrijwel direct begint het ´ wiegen´ dat is het heen en weer schommelen, van voor naar achter en wordt men vaak erg warm ( heet), soms duizelig en misselijk.
Het lichaam wordt nu in evenwicht gebracht, ( gecenterd) vaak ontstaat er ook een draaiende beweging, alsof men aan het dansen is.
Hierna wordt het hooft in evenwicht gebracht ( gereset) en staan de gedachten totaal stil.
Men kan aan niets meer denken, praten is dan bijna niet meer mogelijk.
Op dit moment kom ik achter de persoon staan en plaats mijn rechterhand tussen de schouderbladen en mijn linker op de linker schouder.
Energie komt nu via mij en via mijn hand de persoon zelf in.
Direct stoppen alle bewegingen, het lichaam lijkt te verstarren, daarna komen er kleine schokjes in het lichaam, die steeds heftiger worden.
Vaak gaat men sterk achterover hangen en moet ik de persoon stevig tegen houden.
Hierna gaat men vaak weer naar voren en gaat sterk naar rechts of naar links hangen.
Dan gaat het hooft naar beneden en is men meestal in trance.
Steeds verder gaat het hoofd naar beneden, armen bungelen slap naast het lichaam.
verder en verder gaat het hooft, de handen raken nu de grond, knieën beginnen te wiebelen, het lichaam schud en men eindigt hierna op de grond om daarna heel vaak een foetushouding aan te nemen.
De persoon in niet meer aanspreekbaar, nog steeds in mijn hand op de rug, die men ervaart als zeer intens warm, ook al heb ik koude handen.
Na een min. of 5 haal ik de persoon langzaam weer teug uit de trance en laat hem/ haar weer zitten.
De ( meeste)pijnen zijn nu vaak weg, soms voor dagen, soms weken ,soms jaren.
Verder ervaart de persoon een intense rust, is er weer"' ruimte' in het hoofd en overzicht.
Ieder persoon zal ander reagere
Zonder uitzondering, heeft iedereen er baat bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is vooral het activeren van het zelfgenezend vermogen van ieder mens/dier. Als je een botbreuk hebt bij. heelt dat zelf, je lichaam kán dat. Veel mensen vinden het zweverig als je dit gaat activeren, maar het is dus eigenlijk heel normaal. Helaas zijn mensen dat vaak kwijt geraakt en door handoplegging van andere bijvoorbeeld kan dat weer aangezet worden tot actie. Dat kun je ook zelf doen, maar hulp daarbij is nooit verkeerd. We hebben allemaal blokkades in het lichaam dat het zelfgenezend vermogen tegen houdt, door handoplegging kunnen blokkades opgeheven worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Magnetiseren is geen geneeskunde. Een magnetiseur kan dus nooit iemand genezen.
Volgens het woordenboek.nl betekent geneeskunde; De kennis aangaande bouw en functie van een organisme met de uitgesproken bedoeling deze verworven kennis aan te wenden om stoornissen, functie afwijkingen of ziekten van dit organisme te herstellen of te compenseren.
Een magnetiseur heeft in de meeste gevallen deze kennis niet in huis.
Magnetiseren is net als homeopathie een natuurlijke geneeswijze. Hierbij wordt het natuurlijk zelfvermogen van je eigen lichaam aangesproken om genezing te bewerkstelligen.
Natuurgeneeskunde is dus het ondersteunen van het zelfgenezende vermogen van het lichaam.

Net als bij het spelen van een gitaar of een piano is oefening nodig om na verloop van tijd een stuk te kunnen spelen. Een andere belangrijke factor is de passie voor het instrument en de muziek. Passie brengt gevoel over. Het is de kunst om dat gevoel over te brengen op degene die er naar luisteren.
Zo is het ook met magnetiseren. Iedereen kan mensen, dieren of planten tot op zekere hoogte helpen bij een genezings- proces. Echter de oefening en de passie zorgen voor een goede magnetiseur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing