Docter wil dat ik 3 maanden rookvrij ben voor operatie maar dat lukt me niet nu wil ik m'n lichaam reinigen maar waarmee ?? hoe pak ik dit aan ?
Het lukt me niet om volledig met roken te stoppen maar de chirurg wil dat ik 3 mnd rookvrij ben kan ik me lichaam ergens mee reinigen zodat het in het ziekenhuis niet te zien is ?
1.7K
1.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je niet beter tegen die dokter zeggen dat het niet lukt? Het lijkt me onmogelijk om je lichaam dusdanig te reinigen dat het niet meer te zien is. Succes!
Cryofiel
11 jaar geleden
Je lichaam "reinigen" of "ontgiften" is sowieso niet mogelijk.
Het enige dat mogelijk is, is jouw lichaam de kans te geven zichzelf te reinigen. Dat doet het lichaam automatisch en continu, dus daar hoef je niets voor te doen.
Het enige dat je hoeft te doen om gebruik te maken van het zelfreinigend vermogen van je lichaam, is: geen nieuwe gifstoffen meer toevoegen.
En laat dat nu precies zijn wat jouw arts jou aanraadde...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk maar zo... Lichamelijk afkicken duurt max 2 weken... Daarna moet je gewoon nooit meer een sigaret op pakken.
Moeilijker is het niet
Moeilijker is het niet
Ritsuka
11 jaar geleden
'reinigen'?
zoals cryo al zegt, dat wil niet.
enige manier hoe je lichaam ichzelf reinigt is door er geen nieuwe rotzooi in te stoppen inderdaad
zoals cryo al zegt, dat wil niet.
enige manier hoe je lichaam ichzelf reinigt is door er geen nieuwe rotzooi in te stoppen inderdaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gezondheid staat op het spel. Kweek karakter en stop met roken. En ga zeker niet om een nieuwe pak sigaretten... Zo moeilijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet je lichaam 'reinigen' van alle gifstoffen die je binnenkrijgt met roken zonder daadwerkelijk te stoppen met roken. Helaas.
Maar het gaat er ook niet om dat dit "in het ziekenhuis niet te zien zou zijn". Natuurlijk, als jij de rooklucht goed genoeg kunt verbergen en je geen longfunctieonderzoek o.i.d. zult ondergaan, kun je misschien best wel iedereen laten geloven dat je gestopt bent met roken. Maar wil je dat? Er is een reden dat je arts aangeeft dat eerst moet stoppen met roken. Roken vergroot het risico op wondgenezingsproblemen en vertraagt de botaangroei. Ook heeft het natuurlijk een enorme invloed op je longfunctie en op je conditie. Ik weet niet om wat voor operatie het gaat, maar er zijn gewoon operaties waarbij het niet verantwoord is om niet eerst te stoppen met roken vanwege het risico op complicaties. Ook zijn er bepaalde operaties die misschien gedaan worden om het risico op bijvoorbeeld een hartinfarct in de toekomst te verkleinen, die geen zin hebben als je niet eerst stopt met roken omdat je door het roken weer zoveel schade doet dat die kans amper of niet afneemt door de operatie. Bij een orthopedische operatie loop je het risico dat bot niet wil groeien als je blijft roken, en bij elke operatie heb je een hoger risico op (wond)infecties, gemiddeld gezien een langer verblijf in het ziekenhuis, etc. Ik zou dus echt afraden om te proberen je arts hierin voor de gek te houden. Het gaat om JOUW gezondheid, niet om de zogenaamde grillen van een arts die zo kinderachtig zou zijn om van jou te vragen eerst te stoppen met roken voor hij je opereert.
Ik geloof best dat stoppen met roken moeilijk is. Maar vraag dan om hulp. Je huisarts kan je begeleiden bij het stoppen, of kan je doorverwijzen naar iemand die daar ervaring mee heeft. Er zijn hele goede programma's, en vaak is er nog vergoeding mogelijk vanuit het basispakket ook. Uit de statistiek weten we inmiddels dat vrijwel iedereen die graag WIL stoppen met roken, ook KAN stoppen met roken. Wel zijn er vaak meerdere stop-pogingen nodig. De truc is gewoon om niet op te geven als je eenmaal gestopt bent, en om de juiste begeleiding te zoeken als je merkt dat je het niet zonder hulp kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik jouw was zou ik als je die 3 maanden volbracht heb...
geen sigaret meer kopen!!!!
dan ben je pas stoer
geen sigaret meer kopen!!!!
dan ben je pas stoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dokter zegt niet voor niets rookvrij te zijn voor de operatie. Je kan niet zomaar je longen en lichaam reinigen om de stoffen van roken in je lichaam te verbergen...
Mijn advies: Luister naar de dokter, ze zijn er niet voor niks
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.