Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je anders innemen dan paracetamol bij menstruatie hoofdpijn?

graag wil ik iets innemen wat je lichaam minder belast bij menstruatie hoofdpijn. magnesium al geprobeerd, maar helpt niet. Ook veel gedronken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik kan niet uit je vraag opmaken of je last hebt van menstruele hoofdpijn of menstruele migraine, maar als het dat laatste is waar je last van hebt kun je misschien kijken of je aan groot hoefblad (petasites)-extract kunt komen.

Groot hoefblad is een vorm van fytotherapie die in grote gerandomiseerde, dubbelblinde, placebogecontroleerde studies effectief is gebleken tegen migraine. Bij mijn weten is het niet in capsules verkrijgbaar in Nederland via de reguliere kanalen, wat jammer is want op die manier is het nu juist effectief gebleken.

Wat je als alternatief zou kunnen proberen is het te bestellen via een buitenlandse website. Google hierbij op butterbur extract 75 mg en verzeker jezelf ervan dat er in het bestelde supplement de wortel van de Petasites hybridus zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je er voor open staat is een buitenlandse hasj of wiet met een hoog CBD-gehalte een optie om te proberen. Als je dat in een verdamper gooit is het ook niet bepaald schadelijk. Maar goed, daar moet je wel voor open staan. Als je hier niet voor open staat mag je het van mij zonder hard feelings negeren.

Wat je verder kunt doen is regelmatig vitamine B2 bijslikken, zodat je minder snel en minder hevige pijn krijgt en eventueel kijken of triptanen iets voor jou zijn om te nemen.

Overigens is paracetamol niet zo heel erg belastend voor je lichaam, maar goed pillen slikken is nooit goed natuurlijk.

Wat bij mijn hoofdpijn ook vaak helpt is koude groene thee, weet niet zeker of het jou zal helpen, maar niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt 1 van deze homeopatische middelen eens proberen, ze kunnen alle vier tegen hoofdpijn tijdens de menstruatie helpen, maar ieder persoon is anders, iedere pijn is anders, je zal dus even moeten uitvinden wat jou past, ze zijn te koop bij de drogisterijen en natuurwinkels waar homeopathie verkocht wordt.
Belladonna,
Natrium muriabicum,
Sepia,
Pulsatilla.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In plaats van iets innemen zou je ook eens een zgn hoofdpijnroller kunnen proberen, bv de Migrana hoofdroller of een paar druppeltjes Toco-tholin...heb ik tijdens mijn zwangerschappen gebruikt en dat hielp wel! Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mijn vriendin: Aleve of Feminax. Die zijn speciaal voor menstruatiepijnen (hoofd- en buikpijn).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou kunnen proberen Nux Vorm, maar ook een blaadje eten van moederkruid, kan zeer goed werken.
Moederkruid is een makkelijke te kweken tuinplant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing