Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke meridiaan loopt er vanaf je binnenhoek wenkbrauw?

Ik heb hoofdpijn precies op dat punt. Een scherpe pijn. En als ik erop druk wordt t heftiger. Met welk orgaan heeft dat te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Scherpe, stekende pijn (alsof er een spijker in gedrukt of in geboord wordt) achter en rondom het oog en met name de wenkbrauw wijst in de regel op migraine, een vorm van hoofdpijn die zijn oorsprong vermoedelijk vindt in de bloedvaten rondom de hersenen.
Als normale pijnstillers geen verlichting geven (en dat is helaas nogal eens het geval) kun je het best contact opnemen met de huisarts voor speciale medicijnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms kan er ook 'gewoon' sprake izjn van bijvoorbeeld een ontstoken voorhoofdsholte (verkoudheid) en ook dat kan enorme pijnklachten geven.

Ook lopen er door dat gebied zenuwen die onder invloed van hevige kou nog wel eens pijnlijk kunnen opspelen, en hoor je deze klacht ook wel eens van mensen die er tijdens het landen van een vliegtuig last van hebben. Dat heeft dan vermoedelijk weer met die gevoelige holtes te maken.

Toegevoegd na 5 minuten:
En okee, vooruit dan :
Door je wenkbrauw loopt je blaasmeridiaan. Maar ik zou me toch in eerste instantie op de hoofdpijn richten als je daar verder geen klachten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing