Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een knobbeltje op mijn ooglid, restletsel zegt de dokter (van een oogontsteking)... is daar een natuurlijk middeltje tegen?

Toegevoegd na 11 uur:
het is een dikke knobbel, net zoals een muggenbeet. je ziet het wel nauwelijks omdat het echt in de ooghoek is. maar af en toe wordt het dikker en roder.
Het is zoals gezegd begonnen met een oogontsteking van mijn ooglid.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een kennis had het ook en hij zelf is ook een arts. Hij heeft elke avond ,2 weken lang, een gebruikte (nog warme) theezakje op zijn oog laten rusten totdat het zakje weer koud werd. Na 2/3 weken was het weg.

Je kan ook gewoon thee voor je zelf maken en vervolgens het zakje op je oog doen. Als het niet helpt kan je naar de huisarts gaan om het te laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kan je huisarts het niet wegsnijden/verwijderen? het lijkt me niet dat je dat weg kunt smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hindert het je echt? Een middeltje is er niet om zo'n knobbeltje te laten 'verdwijnen', als het 'tot rust is gekomen' (heb zelf ook een soort knobbeltje, alleen dan op mijn kin), wat misschien nog wel een jaar kan duren, zou je het operatief kunnen laten verwijderen, maar dat is denk ik niet wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oogarts kan zo,n ,gerstekorrel, onder plaatselijke verdoving weghalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk antibioticazalf (Globenicol) van de huisarts gekregen omdat het steeds terug kwam. Sindsdien is het knobbeltje kleiner geworden en bijna helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing