Moet ik hiermee naar de dokter? (zie uitleg)
Ik heb erg vaak last van blaasontstekingen, omdat ik daar gewoon erg gevoelig voor ben. Het is zo vaak dat ik zelf zonder recept antibiotica mag halen bij de apotheek. Maar ik gebruik erg vaak antibiotica, en ik wil dat eigenlijk iets minder doen.
Nu heb ik sinds 3 dagen weer een blaasontsteking. In het begin was hij niet zo heftig, en soms gaat het vanzelf over. Dus ik besloot niks te doen. Nu is hij al weer wat erger, maar is het net weekend! Dus zou ik naar de stad moeten voor antibiotica. (En liever gebruik ik het dus niet zoveel..)
Nu is dus mijn vraag: Zitten er eigenlijk erge risico's aan, om lang met een blaasontsteking rond te lopen? Bijvoorbeeld permanente beschadigingen aan je blaas? Of kan ik het gerust nog 2 dagen afwachten? Daarnaast, heeft iemand misschien (naast cranberrys) nog tips tegen blaasontsteking?
Nog even een extraatje:
Ik heb wel pilletjes gekregen, antibiotica, maar dan minder sterk. Als ik een blaasontsteking op voel komen, dat ik hem hiermee snel kan onderdrukken. Maar omdat hij er al 3 dagen zit, denk ik niet meer dat dit helpt. Als ik het gebruik, zal dat dan werken? Of zal dat alleen maar negatief zijn, omdat de bacterie dan aan de antibiotica went?
(ik kan natuurlijk ook de huisartsenpost bellen, maar die zeggen toch "kom maar even langs").
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.