wat is quantum touch?
er wordt tegenwoordig veel reclame gemaakt over quantum touch ivm genezing van klachten en pijnreductie. wat is dat juist? zijn er bewijzen voorhanden dat dit effectief werkt?
Toegevoegd na 4 dagen:
als ik bewijzen bedoel, bedoel ik natuurlijk niet alleen wetenschappelijke bewijzen. dit is één referentiekader waarbinnen je iets kan bewijzen, volgens mij zijn er veel meer referentiekaders die eveneens nuttig zijn. referentiekaders zijn tijdsgebonden, en in elke tijd wordt er geloofd dat datgene wat op dat moment toonaangevend is, ook het enige juiste is. Duizend of misschien zelfs honderd jaar later gelooft men weer iets anders en lacht me om wat mensen vroeger geloofden. Zo'n referentiekader is best gevaarlijk, en kan zelfs leiden tot extremisme, waarbij al hetgeen wat tegen de eigen overtuiging spreekt meteen met de grond wordt gelijk gemaakt. Of erger : er zijn al mensen vermoord omdat ze er niet in meegingen (bv. destijds omdat ze beweerden dat de aarde niet plat was), net zoals dat gebeurd is omdat ze een bepaald geloof niet voldoende trouw waren etc. Tja.
Maar goed, er bestaan voor mij geen goede of slechte antwoorden, het beste antwoord zal datgene zijn wat me de helderste omschrijving geeft.
Wat uiterst interessant is om te lezen : heb je zelf (dus bij jezelf) al de goede of minder goede gevolgen van quantum touch ervaren (of helemaal geen gevolgen is ook mogelijk natuurlijk).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.