Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn in Nederland medijzijnen beschickbaar van de aboriginals?

Ik heb zelf heel veel boeken over aboriginals en er staat in dat ze uitstekend genezen kunnen zonder een doktor nodig te hebben en gewoon alleen door natuurmiddelen toe te dienen,maar waarom is er zo weinig informatie over en weet iemand op het überhaupt medijzijnen bestaan door aboriginals gemaakt?En ja waar kun je deze kopen of bestellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als proef heeft men een paar jaar geleden een aantal Aboriginals die de westerse leefgewoonten had aangenomen een poos de leefwijze van hun voorouders laten volgen. De meesten hadden overgewicht en een neiging tot diabetes maar het bleek dat hun gezondheid er stukken op vooruit ging toen ze weer gingen jagen en verzamelen. Het enige middel buiten die gezonde leefwijze dat ik ken, en zelf gebruikt heb, is emoe olie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, er zijn geen medicijnen te koop in Nederland die door aboriginals worden gemaakt. De productie en verkoop van medicijnen staat onder stenge controle en de medicijnen moeten uitgebreid getest worden voor ze worden toegelaten.

Medicijnen kunnen heel goed een natuurlijke basis hebben. Voor aspirine bekend was, kauwden mensen op de bast of blad van de wilg waar Acetylsalicylzuur in zit. Deze stof is nagemaakt en het basisingrediënt van aspirine (merknaam).

Het kan natuurlijk zijn dat aborginals een ingrediënt gebruiken dat ontdekt is door een fabrikant die het ingredieën vervolgens na gaat maken en verwerken. Maar hier zijn geen specfieke voorbeelden van bekend voor aborginals.

Toegevoegd na 6 minuten:
In het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde wordt ook gesteld dat de gezondheid van aboriginals 100 jaar achter loopt. De gemiddelde levensverwachting is een stuk lager bijvoorbeeld, slecht 59,4 jaar tegen 76,6 jaar voor de totale mannelijke bevolking.

Ik kan me goed voorstellen dat ze voor genezing alternatieven hebben in de natuurgeneeskunde, maar niet dat ze betere alternatieven hebben dan de reguliere geneeskunde. Waarmee ik niet wil zeggen dat reguliere geneeskunde altijd beter is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb toch het idee dat van die 'natuurgeneesmiddelen' soms een beetje te mooi worden neergezet.

Het enige wat ik weet, is dat er tea-tree-olie soms gebruikt wordt. Dat is ontdekt door aboriginals.
Het is heel handig, werkt voor veel huidproblemen, ik gebruikte het soms tegen voetschimmel, of jeuk, bij verkoudheid kan je het inademen, het heeft vele toepassingen.
Maar moderne middelen werken wel beter tegen dit soort problemen.

Maar als je je er voor interesseert en je verbonden wil voelen met Australie, kan ik je aanraden tea-tree-olie te kopen.
Ik heb jaren altijd een klein flesje bij mij gehad, het werkt voor veel dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding