Hoe gaat een gebedsgenezer te werk en zijn er aantonende bewijzen voor?
Vanmiddag was ik op bezoek bij een terminale patient. Hij vertelde dat hij bij een gebedsgenezer was geweest. Ik heb hier altijd wat twijfels bij, maar hij voelt zich er goed bij. Ik ontneem hem dit lichtpuntje van geloof niet. Ik heb altijd het idee dat als je in zo een fase bent je alles aan wilt grijpen wat je nog wat hoop kunt geven. Er wordt tijdens die bijeenkomsten geen geld gevraagd maar een "vrijwillige bijdrage" Nu kan hij niet meer zelf er heen maar op afstand wordt hij dan geholpen dmv een zgn zweetdoekje die zijn dochter mee terug neemt, dat doekje moest hij de hele nacht op zijn lichaam hebben (dit ter voorbeeld). Heeft iemand hier aantonende ervaring mee positief of negatief met genezing via een gebedsgenezer? Dit is meer voor mijzelf om mijn twijfel gevoel weg te nemen.
Toegevoegd na 2 dagen:
Op youtube zie je ook bijeenkomsten van jan zijlstra, mensen die slechtlopend naar hem toe komen en huppelend weer weg gaan. Maar verder lees je nooit over deze "wonderen" Dus is het een tijdelijke euforie of blijvend genezing? Daar was ik benieuwd naar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.