Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Acupunctuur hoort bij de alternatieve geneeswijzen. Je moet er open voor staan en de werking is grotendeels gebaseerd op suggestie. Wetenschappelijk onderzoek naar acupunctuur heeft weinig opgeleverd.

http://www.skepsis.nl/acupunctuur.html
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik er wel bij vermelden dat dit soort onderzoeken vaak erg duur zijn en je hier wel een financierder voor nodig hebt? En als die er niet is... Ik ben niet voor of tegen acupunctuur hoor, ik heb er geen ervaring mee. Wat mij alleen wel eens stoort is dat alternatieve geneeswijzen vaak als onwetenschappelijk beschouwd worden, en dit ook wel een komt doordat niemand zo'n onderzoek wil financieren.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoe kom je daar nou bij? Veel onderzoek is gefinancierd door universiteiten. Ook veel beroepsverenigingen van acupuncturisten hebben onderzoek gefinancierd. Ik wil maar zeggen: er is juist VEEL onderzoek naar acupunctuur gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik noemde dit probleem in het algemeen.
Wat betreft acupunctuur weet ik het niet.
Cryofiel
13 jaar geleden