hoe "hoor" ik mezelf beter?
net bij de dokter (homeopaat) geweest met enkele klachten. hij bracht alles in verband met het feit dat ik mezelf te weinig "hoor". Hij waarschuwde me dat ik hierdoor ernstig in de problemen kan geraken op vlak van gezondheid... en dat ik niet moest wachten tot ik een les krijg van mijn lichaam .
hij adviseerde me rust, maar wilde me geen homeopathie voorschrijven. hij zei dat ik het "kon" , dat ik geen ondersteuning hoefde.
nu begrijp ik echt niet goed hoe ik eraan moet beginnen. naar mijn lichaam luisteren,oké, maar mezelf "horen"?
graag een tip om me op weg te helpen.
Toegevoegd na 21 uur:
toen ik meer uitleg vroeg zei hij dat hij niet bedoelde dat ik nu moet denken "aha, ik moet mezelf beter horen", maar dat ik dat moet doen vanuit mijn binnenste, mijn hart/buik/ziel.
hij zei dat toen ik vertelde dat ik te uitgeput ben om nog creatief te kunnen zijn, en dat ik uitgeput geraak omdat alles veel te veel "binnen"komt bij mij, dat ik mezelf niet voldoende kan afsluiten.
hij antwoordde dat mensen zouden stoppen met dingen op me te gooien als ik mezelf meer hoorde, dat ik er dan meer zou "staan"...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.