Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er werd mij een verzoek gedaan om een boeking te doen binnen 14 dagen,en deze brief ontving ik op 14-10-2010 .geld de 14-10-2010 als eerste dag ?

dus op welke dag is voor mij de laatste dag om het geldbedrag over te maken,want dat is mij niet helemaal duidelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je moet kijken naar de verzenddatum van de factuur, dat geldt meestal als eerste dag.
Dus als er in de brief staat: betaling binnen 14 dagen en de dagtekening = 13 oktober, dan zal de betaling op de 27e binnen moeten zijn.

Hou er trouwens rekening mee dat de bank vaak een extra dag rekent voor het overschrijven van het bedrag. Als jij in internetbankieren zegt dat iets op de 15e betaald moet worden, dan staat het vaak pas de 16e op de rekening van de crediteur.
(hoewel ik op de belastingdienst na, nog nooit problemen heb gehad bij het 1 dag later betalen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke brief heeft een dagtekening en dat is de datum waarop de termijn van 14 dagen in gaat. Een vertraging in de bezorging maakt de betaaltermijn dus niet langer.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Als de factuurdatum bv. dan 13 oktober is geweest, gaat daar 14 dagen bij op en moet je boeking binnen zijn op 27 oktober.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de faktuurdatum (boekdatum) geldt als eerste dag. Daarentegen is het vaak niet erg als je een dag later betaald, het hangt er vanaf wat voor soort dienst het betreft. Soms helpt het door gewoon direkt na het overmaken van het geld te bellen met de mededeling dat je het volledige bedrag hebt overgemaakt.

Uit ervaring weet ik dat de meeste bedrijven minstens een week wachten voor de nieuwe herinneringen (evt. met extra kosten) de deur uitsturen. Dit omdat de bank wat tijd nodig heeft, en het bedrijf zelf ook niet de betalingen iedere dag verwerkt.

Maar als je zeker wilt zijn, gewoon zo snel mogelijk betalen, dat is verreweg de weg van de minste weerstand. En als je morgen of overmorgen je salaris verwacht, gewoon bellen, en een betaalafspraak maken. Als bedrijven de indruk krijgen dat zo'n afspraak betekend dat ze hun geld krijgen, alleen een dag of week later, is er niets aan de hand. Bedrijven hebben er een hekel aan maanden op hun geld te wachten, maar die ene dag maakt echt niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de factuurdatum geldt meestal als begindatum
ik boek dan altijd alvast via internetbankieren de transactie 1 dag voor het aflopen van de betalingstermijn in.
kan je het nooit vergeten en op tijd betaald
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding