Ik wil graag weten of je werkgever je aantal werkdagen mag veranderen,en hiermee dus het aantal uren vermeerderd per keer.Ik heb aangepaste werkuren.?
Ik werk nu sinds 9 jaar 3x 3uur op ma-woe en vrijdag van 10.00 uur t/m 13.00 uur. Dit is een aangepaste dienst omdat ik cvs (chronisch vermoeidheidssyndroom). Ik werk dus negen uur in 3 dgn in een huiskamer met dementerende ouderen. Nu willen ze dit gaan veranderen in 2 dgn van 4,5 uur. Ik moet dan om 8.30 uur beginnen t/m 13.00 uur. Dit betekent dus dat ik ook eerder uit bed moet. Dus eigenlijk een vermeerdering voor mij van 100%
Of ik moet diensten gaan draaien van 3 uur op tijden halverwege de middag of avond,wat mij al helemaal niet gaat lukken,omdat ik dan veel te moe bent. Als ik deze diensten niet wil of kan werken dan is er dus geen werk meer voor mij,terwijl dit in 2001 al met mij is afgesproken. Voor de rest ben ik afgekeurd. Ik ben ziek geworden bij deze baas. Maar degene met wie dit afgesproken is werken hier niet meer. Ben ik nu verplicht om dit te doen,met het risico dat ik straks misschien weer op bed beland of heb ik ook rechten.
Toegevoegd na 37 minuten:
Helaas heb ik nooit een nieuw contract gekregen. Had een contract van 24 uur en werk nu nog 9 uur. 3x 3uur met een rustpauze van 1 dag ertussen. Nu willen ze dat verdelen over 2 dagen op dinsdag of woensdag en op vrijdag of zaterdag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.