Ik heb een .nl domeinnaam en deze wil ik graag verkopen aan een bedrijf die de .eu versie gebruikt, hoeveel kan ik hiervoor vragen?
Ik wil niet teveel details vertellen.
Maar als voorbeeld gaat het om zo'n soort domeinnaam:
www.toiletpot.nl en www.toiletpot.eu
Het bedrijf heeft nu de .eu en ik de .nl waar een blog opstaat die niet gerelateerd is aan de .eu
Ik had het bedrijf gevraagd of deze geïnteresseerd waren en gevraagd om een bod te doen maar nu draaien ze de vraag om met hoeveel ik ervoor wil hebben.
Ik heb geen idee hoeveel ik kan vragen maar wil hem natuurlijk niet spotgoedkoop wegdoen.
Toegevoegd na 7 minuten:
Er zit een groter bedrijf achter de domeinnaam. Zij doen aan online marketing, usability etc. Ziet eruit als een gevestigd bedrijf met goede referenties.
Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb trouwens de .nl en zij de .com
Toegevoegd na 14 minuten:
Ze verkopen de producten vanaf 7 euro tot en met 260 euro maar de meeste zitten tussen de 30 euro en 100 euro
Toegevoegd na 1 uur:
Per jaar komen er ongeveer 525 bezoekers op mijn domeinnaam.
Als van elke 10, 1 er een product besteld dan zijn dit ongeveer 50 bestellingen extra per jaar.
Als het bedrijf gemiddeld 20 euro verdiend per product krijgen ze dus 50 x 20 euro = 1000,- extra per jaar alleen al door deze domeinnaam.
Werkt dit zo denken jullie?
En dit is dan alleen het eerste jaar de rest van de jaren is de domeinnaam ook van hun.
Ik zou dan 2000,- rekenen en dan verdienen ze dit terug binnen 2 jaar en daarna hebben ze pure winst.
Is dit reëel?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.