hoe selecteren colporteurs voor goede doelen en kranten hun "slachtoffers"?
Ik heb een vraag... Jullie kennen ze vast wel, het groepje jongeren die op zaterdagmiddag donateurs staan te werven voor goede doelen of die een abonnement op een krant willen slijten... Ik vraag me af hoe deze mensen de personen die ze aanspreken selecteren en of daar bepaalde richtlijnen voor zijn... Bij goede doelen is het bij mij bijvoorbeeld altijd raak, hoor ik vanaf de andere kant van de straat al roepen dat ze mij even willen spreken terwijl er genoeg andere mensen ook voorbij lopen tesamen met mij...
Bij de kranten is het trouwens omgekeerd, zo'n beetje iedereen krijgt een krant aangeboden behalve ik... Ik ben op een zaterdagmiddag eens 12 keer langsgelopen (als test) maar niet 1 keer aangesproken of een gratis krant ontvangen... Dus vraag ik me af wat ik niet heb dat andere mensen wel hebben dat in verband staat met het lezen van een krant...
Weet iemand het antwoord op beide vragen misschien?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.