Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het slaappatroon van mensen die continu in nachtdienst werken? Gaan ze acht uur slapen voor de dienst of na de dienst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Toen ik zelf nog nachtdiensten draaide, ging ik altijd direct na mijn werk slapen. Toch waren er ook collega's die voor hun dienst gingen slapen en op zich denk ik dat daar ook wat voor te zeggen is, immers, in een 'normale' baan sta je ook 's morgens op en ga je naar je werk en heb je daarna vrije tijd, en zo probeerden zij hun dagritme het zelfde te laten zijn als dagdienst mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Alle mensen die bij ons werken slapen na hun nachtdienst. Ze slapen dan gemiddeld van 7 tot 14/15 u. Ik vroeg het me ook af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje, zo deed ik dat ook.
Toen ik nog nachtdienst draaide sliep ik normaal een uurtje of vijf na mijn dienst en regelmatig een uurtje of twee voor aanvang v/d dienst. heerlijk had je de middag en een groot gedeelte v/d avond voor leuke dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag komt me bekend voor... zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/nachtdienst.57266
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ga nooit slapen voordat ik moet werken. Het lijkt mij het meest logisch om te gaan slapen na je werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jarenlang heb ik 's nachts gewerkt.
Wat ik ervan geleerd heb, is dat je hoe dan ook slaapproblemen krijgt na die tijd (het is nu 3 uur 'snachts).
Slapen na je werk is het beste, maar bij nachtdiensten slapen mensen geen acht uur per etmaal en dat is toch echt nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die een volle slaap doen als ze terug kwamen van werk.

toen ik nacht diensten had, sliep ik ongeveer 4 uur, dan had ik nog wat aan mijn dag, lekker zwemmen en sporten, en daarna naar boodschappen, koken, en weer slapen. dan weer werken.

probeerde het voor mij een zo nuttig mogelijke dag te maken zonder te veel verstoring van het nacht en dagleven. Daarbij moet ik zeggen dat ik toen een 5 ploegen dienst draaide. Wat ik belangrijkste vond is dat mijn eet en slaappatroon zoveel mogelijk hetzelfde bleef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man draait al jarenlang nachtdiensten. Hij slaapt dan ook voor. Als hij `s nachts dienst heeft, gaat hij `s middags even liggen, ca. 3-4 uur en slaapt dan ook echt.
Zijn nachtdienst begint dan om 23.00uur en dan zie ik hem `s morgens weer thuis om 08.00 uur. Dan moet hij altijd even van zich afpraten onder het genot van een kop thee/koffie en om 8.30 uur gaat hij naar bed. Vervolgens slaapt hij tot ca. 17.30 uur. Dan moet ik hem nog wakker maken ook, omdat het eten klaar is. Na het avondeten gaat hij dan vaak nog even op de bank liggen, om bij te komen en om 20.00 uur is er koffie. Dan is hij wakker en klaar voor een nieuwe nacht, wat in feite voor hem weer een nieuwe werkdag is. Hij draait dus echt de dag in de nacht om en zo moet je het zien, anders had hij dit nooit jaren zo volgehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Conan;

Ik ging in mijn continudiensten als ik thuis kwam eerst nog even iets drinken, wat lezen en dan naar bed. Meestal maakte ik dan wel een ruk van een uurtje of zes, zeven en 's avonds dan nog een klein tukje op de bank. Na de laatste dienst (dat waren erbij mij meestal vijf) zette ik de wekker zo dat ik een uur of drie, vier sliep en dan de hele dag nog voor me had. Ook die avond geen tukje doen om op een normale tijd naar bed te kunnen. Jaren zo gedaan en nooit last van gehad. Tot ik ermee stopte; ik heb nu, drie jaar nadien, nog steeds moeite met vroeg naar bed gaan en op tijd op staan en heb dus een enigszins verstoord dag/nachtritme. Voordeel daarvan is wel weer dat een nachtje doorhalen voor mij geen enkel probleem is en ik mijn slaapritme makkelijk verleg en verloren slaap zo weer kan inhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image