Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telefoon besteld, telefoon kapot, telefoon teruggestuurd, pakketje kwijt... Wie verantwoordelijk?

Via internet bij Vodafone een telefoon besteld, er zat een onwijze kras in het scherm. Vodafone gebeld en die adviseerde de telefoon terug te sturen en zouden we een nieuwe krijgen. We wilde niet het risico lopen de telefoon een aantal weken kwijt te zijn, dus gingen we langs de vodafone winkel. Deze konden hem alleen opsturen, dan zou die gemaakt worden maar kregen we geen nieuwe. Dit wilde we niet dus uiteindelijk toch opgestuurd via TNT-post, aangetekend verstuurd. Op internet kun je dan volgen waar je pakketje is, al een week is hij niet aangekomen en nu staat er dat het pakketje vermist wordt. TNT gebeld, deze konden weinig doen. Nou krijgen we morgen een brief en moeten we daar gegeven opschrijven en DAN kunnen hun het pakketje pas zoeken. Daar gaat vast ook weer minstens een week overheen..... Oke nu de vraag...

Als de telefoon gestolen is? Uiteindelijk niet meer gevonden wordt? Wie is er dan verantwoordelijk? TNT, Vodafone of wij? TNT is slordig, Vodafone heeft geen goed product geleverd, wij hebben hem opgestuurd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat ligt er net aan.
Wanneer je hem verzekerd hebt verstuurd, krijg je een bedrag (max. tot 500 euro, meestal 3,75 per kilogram) terug van de TNT. Heb je dat niet gedaan, krijg je niks terug.

TNT post gaat eerst een "onderzoek" starten. Dat afronden kan 3 maand duren en krijg je een standaard brief met daarop "we hebben het niet terug kunnen vinden" ( 9 van de 10 gevallen)

In de Algemene Voorwaarden van TNT-post staat, dat jij verzender verantwoordelijk blijft voor het pakket.

Oftwel: Jammer maar helaas, waarschijnlijk zie je er niks van terug als je niet verzekerd hebt verstuurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je of hij verzekerd verstuurd is? Wij hebben hem zo ver we weten alleen aangetekend verstuurd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tussen aangetekend en verzekerd zit een verschil.
Verzekerd moet zijn aangegeven (en eventueel aangekruis) op het verzendformulier die je hebt meegekregen van de TNT post. Hierop staat ook je barcode.

Andere antwoorden (1)

Als je hem aangetekend verstuurd heb is volgens mij TNT verantwoordelijk.
TNT is zoooooooooo slecht geworden de laatste jaren,
Ga het gevecht aan met TNT zou ik zeggen en laat je vooral niet afschepen, je betaald per slot van rekening genoeg aan zegels, dus bezorgen die hap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image