Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je afdingen bij de schoenmaker?

En waar ligt voor jullie de grens van nieuwe schoenen kopen, of schoenen laten repareren?
Ik moet zo meteen ongeveer 65 euro betalen voor de reparatie van 2 paar schoenen, is dat veel? De zolen van elke schoen wordt vervangen!
Zou je kunnen afdingen bij de schoenmaker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Onderhandelen over de prijs kan altijd. Moet je echter wel van tevoren doen, voordat je opdracht geeft tot reparatie. Als de reparatie al is uitgevoerd sta je een stuk minder sterk, omdat je nu niet meer naar de concurrent kan stappen.

Wel kan je aangeven dat je de prijs wel hoog vindt en je kan vragen of er nog iets met de prijs gedaan kan worden. Echter goede kans dat je nu geen succes meer zal hebben.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je zou natuurlijk altijd kunnen proberen af te dingen, maar of het ook werkt...

65 euro is inderdaad erg veel. Informeer voortaan eerst naar de prijs voordat je je schoenen laat repareren. Ga ook langs bij andere schoenmakers om de prijzen te vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afdingen kan altijd.
En het ligt natuurlijk helemaal aan de prijs van nieuwe schoenen of repareren nog rendabel is.
Ik neem aan dat het geen schoenen van 20 €uro zijn die je laat repareren?

Een schoen is eigenlijk niet veel anders dan een auto.
De één zal bij een reparatie van 1000 €uro uitzien naar een nieuwe auto terwijl de ander zo'n reparatie gewoon laat uitvoeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je schoenen het niet waard waren, had de schoenmaker dat vantevoren wel gemeld, ervan uitgaande dat je naar een goede schoenmaker bent gegaan en niet een willekeurig hakkenbarretje.

schoenzolen vervangen is iets heel anders dan een nieuwe zool eronder plakken, dus dan is wel heel wat meer werk. je schoenen zijn het blijkbaar waard, dus is dat nou eenmaal zo.

afdingen bij Albert Heijn kan je ook proberen, maar heeft ook geen zin. zo'n zelfde idee is het.
een fietsenmaker, autogarage, opticien, elektromonteur, iedereen doet zijn diensten, maar steeds minder wil men ervoor betalen.

als je het te duur vindt, dan moet je dat vóóraf bedenken, en naar een ander gaan. als een schoenmaker eenmaal zijn werk heeft geleverd, valt er niet meer af te dingen. dat kan bij een tandarts ook niet, en bij een meubelstoffeerder ook niet.
wel kan je zeggen dat je het duur of te duur vindt. dat kan altijd. maar afdingen is in Nederland niet gebruikelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afdingen lijkt mij moeilijk omdat de kosten van de materialen vast zijn en de tijd die hij er in moet steken om de klus te klaren is al heel minimaal berekend. Bedenk maar eens wat er allemaal moet gebeuren voor zo'n bedrag De oude zool verwijderen, dan uitvlakken dan een nieuwe zool eronder zetten en passendmaken onder de schoen en als service poetsen de meeste schoenmakers de schoen ook nog eens. Want een schoenmaker is wel trots op zijn werk en wil dat ook goed doen.
Wat is de maatstaf verzolen of nieuwe. Die zit in de aanschafwaarde van de te verzolen schoenen. Bij dure schoenen is het zeker de moeite waard, want het bovenwerk is van prima kwaliteit en kan zeker nog een tweede leven aan. Daarnaast er zijn mensen die harder zolen slijten dan de ander. Ik heb het dan over van Bommels, van Liers en dat soort merken schoenen van af zo'n 200 euro. Goedkope schoenen dat moet je zelf weten
Lopen ze lekker ziet het bovenwerk er nog goed uit Als ik die 30 euro bij een nieuw paar leg heb ik nieuwe schoenen. Ja dat moet je zelf weten. Maar hoe dan ook die prijs voor het repareren is echt niet hoog voor al het werk van een goede vakman.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het proberen. Als de schoenmaker het niet erg druk heeft, maar wel verlegen om inkomen zit, wil hij vast onderhandelen, al zal hij er niet vrolijk van worden. Maar het idee dat je eventueel naar een collega stapt, bevalt hem vast ook niet.
Het blijft een markt van vraag en aanbod..En hoe groter de schaarste, hoe groter de bereidheid bij de belanghebbende om de wensen bij te stellen. Dit werkt van beide kanten zo.
Dus: weinig schoenmakers in de buurt? Wees maar niet te lastig. Voor jou 100 anderen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afdingen kan altijd, maar niet pas wanneer je de schoenen op gaat halen. De schoenmaker heeft het werk al gedaan, in opdracht van jou, dat betekent dat jij voor dat werk moet betalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Over die grens: dit is 32,50 per paar. Voor heel bijzondere schoenen die bijvoorbeeld oorspronkelijk 180 euro hebben gekost, zou ik dat wel betalen (als het me duidelijk was dat het geen standaardklus is, bijvoorbeeld als er bijzondere zolen of hakken met een speciale vorm onder moeten), maar uiteaard niet voor een paar dat oorspronkelijk 50 euro kostte en 13 in een dozijn is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je mag en kan afdingen want dat lukt my ook by het kopen van tv en stereo in een electronicazaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kunt overal proberen af te dingen, maar op de meeste plaatsen krijg je geen gehoor. Het is gebruikelijk in nederland dat producten geprijst worden op de waarde die ze moeten opbrengen.

Ik vind €65 euro voor 2 paar schoenen, dat is dus 4 schoenen, en dus €16,25 per schoen best meevallen als je nagaat dat er naast een schoenzool ook arbeidsuren in zit. ;-)

Overigens, als het werk al verricht is, dan kun je niet meer afdingen, en heb je maar te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat wanneer je schoenen ter reparatie aan bied, je ook vraagt wat het gaat kosten.

Wanneer je dit niet hebt gedaan kan je ook niet afdingen volgens mij want je hebt geen richtprijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image