Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik alsnog de incassokosten van de apotheek betalen?

Sinds maart woon ik niet meer thuis (bij mijn ouders) en heb ik geen/minimaal contact i.v.m. omstandigheden.
Ik ben in een andere stad gaan wonen en ga nu naar een lokale apotheek.
Blijkbaar heeft mijn oude apotheek nog een (automatische?) bestelling gedaan voor mij of stond er een bedrag open waarover ze brieven hebben verstuurd naar mijn oude adres.

Dit is inmiddels al maanden aan de gang en dus ook met flinke incassokosten. Hier wist ik zelf niets van.
Vandaag (maanden na de eerste brief) krijg ik een bericht van mijn moeder dat ik de apotheek moet betalen en dat ze (al bijna 8 maanden) is vergeten door te geven dat ik nog post had. Ik heb overigens wel nog andere post opgehaald in de tussentijd dus ik snap niet waarom ze deze niet mee gaf.

Ik ontving in juli nog mailtjes van mijn apotheek maar nu niet meer, en heb geen mailtjes over dit openstaande bedrag of incassokosten ontvangen.

Mijn oude apotheek is al een lange tijd aan het staken en dus ook niet bereikbaar hierover.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en is er nog een manier deze incassokosten ongedaan te maken?

6 uur geleden
159
jc54
6 uur geleden
Ik vind het een beetje verwarrend. Je hebt in juli nog mail gehad van je apotheek, dus toen had je kunnen reageren en adreswijziging door kunnen geven.
Je oude apotheek is al een lange tijd aan het staken......Apotheken staken niet voor lange tijd.
Alles bij elkaar lijkt het nalatigheid van jezelf. Als dat tot incassokosten lijdt, dan is dat jammer maar helaas.
Utrecht
5 uur geleden
Eens met jc54. Als het goed is heb je zelf direct na de verhuizing jezelf aangemeld bij je nieuwe apotheek én je verhuizing/afmelding doorgegeven bij je oude apotheek. En apotheken hebben hooguit 1 of 2 dagen gestaakt. Als je moeder (bewust) de brieven van de apotheek heeft achter gehouden, zou je bij haar de extra incassokosten moeten claimen. De apotheek lijkt in haar recht te staan deze extra kosten nu door te rekenen. Je zal ze moeten betalen.
Ritsuka
5 uur geleden
Het is vervelend, maar je bent zelf verantwoordelijk voor een adreswijziging doorgeven
Ikhebgeenidee
5 uur geleden
Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van adreswijzigingen. De apotheek heeft daarnaast niets te maken met de onderlinge familieverhoudingen.
Dus ja; je zult de incassokosten moeten betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding