Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kunnen wij geld terugkrijgen van een accountant na een wanprestatie?

Accountant heeft boekhouding 2022 niet afgemaakt, en daarna alles kwijtgeraakt qua boekhouding. Hij heeft beloofd via de mail alles terug te betalen, want hij heeft niet geleverd. Echter doet hij dit niet, en negeert ie nu alle mails. Via een advocaat al geprobeerd, dat heeft een goede 3000 euro gekost voor 0 resultaat (overigens doorgerekend buiten afspraak, waardoor ik voor een goede 900 euro aan accountantskosten, 3000 betaal aan een advocaat)

Wat is de beste stap om de accountant te laten betalen? Valt dit onder diefstal? Aangezien hij niet zijn werkzaamheden (aangetoond) heeft verricht. Hiervoor was 2021 en 2020 wel netjes gedaan.

Dit betreft een boekhouding voor een BV.

11 maanden geleden
1.2K
ronron1212
11 maanden geleden
Je bedoeld boekhouder denk ik.
jc54
11 maanden geleden
Jouw advocaat weet welke stappen hij/zij moet nemen om tot genoegdoening te komen.
tinus1969
11 maanden geleden
Wil je alleen je geld terug? Of wil je ook iets anders?
tinus1969
11 maanden geleden
Ik zou overigens ook de advocaat aanklagen. 3000 euro om 900 euro terug te eisen is buitensporig.
ronron1212
11 maanden geleden
@tinus1969 hoezo kan die er wat aandoen dat het meer tijdkost? Dat is het risico van dit soort processen voor 900 euro?
tinus1969
11 maanden geleden
@ronron1212, die advocaat had best mogen waarschuwen dat hij meer ging kosten dan de vordering.
ronron1212
11 maanden geleden
Misschien heeft hij dat wel gedaan staat we niet bij maar zo een bedrag ben je zo kwijt bij een advocaat zijn niet goedkoop. Dus voor je voor 900 een advocaat inhuurt moet je eerst even goed nadenken.
dfusing
11 maanden geleden
Mijn excuses, hier mist wat context. Het ging niet alleen over het benoemde bedrag. Door zijn nalatigheid, zijn er meerdere boetes bij de belasting binnengekomen, waaronder twee dwangbevelen. Naast dat heeft ie mij maanden in 2023 aan het lijntje gehouden, waardoor dit ook achterliep. De beste man had naast niet leveren, ook schade toegericht in andere aspecten. Dit gaat dus over meer dan het benoemde bedrag. Maar de advocaat begon met moed, en wou snel ervanaf zijn.
erotisi
11 maanden geleden
Is het een ra of aan accountant?
https://www.nba.nl/kwaliteitsbevordering/klachten-en-tuchtrecht/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding