Kun je een instantie of politie inzetten voor iemand die geleend geld niet terug wilt geven?
Ik heb in ongeveer 3 maanden tijd een (ex-)vriend van mij in delen precies 1000 euro uitgeleend, met als afspraak dat hij 1100 euro terug zou geven. Helaas blijft meneer met excuus na excuus komen en houdt hij zich niet aan de gemaakte schriftelijke afspraken via Whatsapp.
Het is dus gewoon onderling afgesproken, maar hij doet nu zodanig moeilijk dat ik de hoop een beetje begin te verliezen. Daarom vraag ik mij af of ik hiervoor bijvoorbeeld de politie kan bellen...
Geen geld lenen aan familie, vrienden en bekenden. Voor geldleningen hebben we financiële instellingen, net zoals je voor levensmiddelen de supermarkt hebt. Met wat zoeken op internet vind je wel iemand die een persoonlijke lening van eur 1.000 wil financieren. En bedenk: als een onafhankelijke financier aan iemand geen geld wil lenen, is daar een reden voor. En moet je je afvragen of je zelf wel een uitgeleend bedrag probleemloos zou terugkrijgen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.