Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik nog 100 euro biljetten?

Heb ze nodig voor een schoolopdracht. Waar kan ik deze nog krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Een 100 euro biljet "krijgen" kan je natuurlijk nergens, maar je kunt biljetten met andere waardes, wel omwisselen voor een 100 euro biljet. Maar daarvoor moet je naar De Nederlandse Bank.
Dat betekent dat je daar persoonlijk naartoe moet gaan. Je kunt biljetten niet per post omwisselen.
Maar is het noodzakelijk, dat je voor je schoolopdracht echte 100 euro biljetten hebt? Want daarna kan je deze biljetten niet meer zo makkelijk besteden. Je zult waarschijnlijk terug moeten naar De Nederlandse Bank om ze weer om te wisselen naar kleinere biljetten, omdat veel winkels deze biljetten niet accepteren.
3 jaar geleden
Bij een bank, aan de balie.
Je kunt bijv. particulier of zakelijk 100 euro biljetten bestellen bij ING.
Ook kun je, meldt ING, -zakelijk- 100 euro biljetten rechtstreeks bestellen bij een waardetransporteur zoals Brinks of RCCS.
https://www.ing.nl/particulier
https://www.ing.nl/zakelijk
Toegevoegd op 14 februari 2022 16:21: tekst
3 jaar geleden
In Nederland helaas bijna onmogelijk sind Geldmaat vrijwel het monopolie op geldautomaten heeft en banken geen kasbalie meer hebben. Ook de geldautomaten van GWK hebben niks groters dan 50 euro. Je moet dan echt naar een wisselkantoor of DNB. Het handigste is nog via een geldautomaat in bv Duitsland, als ik daar ben haal ik altijd een pak honderdtjes. Te geld voor woorden eigenlijk: na de introductie van de euro kon je zonder problemen met 100, 200 en 500 eurobiljetten betalen, en nu 20 jaar later en een euro die inmiddels meer dan 60% van zijn waarde heeft verloren, moet je met een tas vol geld lopen om een dure aankoop anoniem te kunnen doen omdat er geen grote coupures te krijgen zijn in Nederland. Overigens kun je met biljetten van 100 euro in vrijwel alle winkels betalen, alleen met 500 vrijwel nergens meer en met 200 ook op veel plaatsen niet meer (i.v.m. hoge kosten indien de winkelier ze bij een Nederlandse bank wil afstorten)
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing