Wie weet waar kan ik mijn oude muntenverzameling kan verkopen?
Ik heb de oude muntenverzameling van mijn (overleden) opa in mijn bezit. Het zijn allemaal guldens, van een centje uit 1917 tot verschillende zilveren tientjes, rijksdaalders, etc. Ik laat deze vanochtend taxeren, met het doel ze uiteindelijk te verkopen. Nu kan ik ze bij deze taxateur over een paar maanden laten veilen. Maar aangezien we over niet al te lange tijd een mooie reis gaan maken en ik de opbrengst van de munten voor deze reis wil gebruiken, had ik gehoopt een winkel of organisatie te vinden die de munten direct van mij wil kopen.
Weet iemand een betrouwbare inkoper die de muntenverzameling direct van mij wil kopen, zondere verdere lange trajecten zoals een veiling? Het liefst omgeving Utrecht, maar hoeft niet perse.
Alvast bedankt!!
Toegevoegd na 1 uur:
Ik snap de reacties dat ik spijt ga krijgen van de verkoop van de munten, dat zou ik zelf ook in eerste instantie denken.
Ik heb er goed over nagedacht. Ik weet mijn mijn opa de munten voor mij heeft nagelaten zodat ik er wat leuks mee kon doen, ik mocht zelf bepalen wat (zoals een (deel van) een studie mee betalen, een reis maken, investering voor een huis etc). Aangezien opa al heel lang geleden is overleden en de munten al vanaf 1994 bij mij in de kast staan, heb ik er niet heel veel moeite om er afscheid van te nemen, vooral ook omdat ik weet dat opa het goed zou vinden :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.