Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn deel erfenis, mijn broer beheert dit maar weigert dit te delen?

Mijn broer heeft deze in beheer, sinds mijn moeder is overleden, maar weigert deze te delen met de overige 4 kinderen. Hoe kan ik mijn broer aanpakken en dwingen tot verdeling. Vermoedelijk heeft hij deze in huizen gestoken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als er een testament is, is alles (bijna) geregeld en loopt het via de notaris.
Als er geen testament is moet er een executeur aangewezen worden (degene die de erfenis gaat verdelen) . Dit wordt vastgelegd bij de notaris met goedkeuring van alle erfgenamen, en de executeur dient zich daar aan te houden.
Als ik jouw vraag lees, dan denk ik dat er niets geregeld is, en dat jullie dan gauw genoeg eens met zijn allen om de tafel moeten gaan zitten, om e.e.a. uit te praten.
jc54
4 jaar geleden
Met de informatie, die je in je vraag geeft, is het heel moelijk om daar een goed antwoord op te geven. Want is je broer ook aangesteld als executeur? Of zijn er andere zaken vastgelegd bij een notaris over de afhandeling van de erfenis? En hoe lang is het geleden, dat je moeder is overleden?
Je zult hiervoor professionele hulp moeten zoeken. Maar of dat de hulp van een notaris is, of van een mediator of misschien zelf een advocaat, dat is nu niet te zeggen. Dat hangt echt van jouw exacte omstandigheden af.
Ik voeg hierbij wel een link toe van de site "Alles over erven". Hier kan je meer informatie over de verschillende vormen van professionele hulp en kan je ook advies vragen over wie je kan helpen.
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing