Wat kan ik doen als mijn ouders 20 jaar mijn rekening gebruikt hebben?
Mijn ouders hebben toen ik 12 was een ING rekening op mijn naam geopend omdat vader failliet was en daat zijn inkomen op laten komen want op hun rekening was beslag gelegd. 20 jaar later heeft mijn vader nog steeds die rekening in gebruik. Moeder is 5 jaar geleden overleden. Blijkbaar toen ik 18 was heb ik getekend maar ik kan niks herinneren. Zelf heb ik Rabo voor mijn 18e geopend met moeder en daar weet ik nog alles van af. ING zegt dat het kan zijn dat ouders onwaar verhaal tegen mij hebben verteld over het tekenen op mijn 18e. Vader heeft al 16 jaar succesvol bedrijf en redelijk wat geld op de ING staan zag ik in de belastingopgave van 2019. Dit wordt bij mijn meegerekend omdat het op mijn naam staat. Zelf heb ik een Wajong wegens ernstige ziekte en krijg geen kwijtschelding voor bepaalde dingen. 10 jaar nooit geweten waarom, maar nu snap ik het. Als ik het tegen ouders hierover had deden ze alsof hun neus bloedde.
In dec.2019 achtergekomen van die rekening en is per 7 mei 2020 opgeheven door mij. Contact met vader is verbroken.
Kan ik voor dit geval stappen ondernemen en is hierdoor fraude gepleegd.
Het lijkt mij dat er ook belastingfraude is gepleegd